Gå til innhold

Sykkelferie i alpene


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg ønsker i sommer å gjennomføre en sykkelferie i Europa. Jeg setter stor pris på fin natur og liker å sykle i fjell, så tenker derfor at Alpene er perfekt. Jeg har vært der litt tidligere, og har likt det godt. Men så lurer jeg litt på hvordan dette kan gjennomføres i praksis.

 

Jeg tenker at dette vil bli en tur med 50% fokus på syklingen, og 50% på ferien. Måten jeg ser for meg at dette gjennomføres på er som en inter-rail, bare på sykkekl. Sykle fra sted til sted, overnatte i en liten landsby, sykle over noen store fjell og til et nytt sted neste dag, og ta inn på et ungdomsherberge og prate med folk der, og en tur rundt i byen og noen øl kanskje. Jeg er en mann på 24 år, ganske godt trent, så jeg kan fint sykle 100 - 150 km på en dag, og jeg liker veldig godt å sykle opp fjell. Jeg er nokså sykkelinteressert, så hadde selvfølgelig ikke vært feil å fått besteget noen av de kjente fjellene, Galibier, Mount Zoncolan osv. Jeg er også ganske bevisst når det kommer til pengebruk. Vil helst leve så billig som mulig.

 

Så kommer spørsmålet da: hvor bør man reise? Hvor bør man ta flyet ned, i hvilken retning bør man sykle osv. Jeg ser for meg det hadde vært gøy å sykle Alpene på langs f.eks. Begynne i Vest med Grenoble f.eks, og så bortover mot Sveits, over til Italia, over til Østerrike, bort til Slovenia f. eks.
Tenker gjerne rundt 2 uker.

Forslag? Tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...