Gå til innhold

To skjermkort i én pc??

dan2003

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det går helt fint å ha to skjermkort, iallefall på win2000 og winxp.

men det er bare 1 agp spor på de fleste hovedkort. Da trenger du et pci kort. og de er my tregere enn et agp kort, grunnet pci bussen gor på 33 mhz, agp går på 66 mhz.

jaja allefall då æ lærte forskjellen på pci og agp.

Lenke til kommentar

Tror ikke det funker med win9x, men med Win2k, XP og linux funker det glimrende. Men med mindre hovedkortet ditt har to AGP-slot'er (noe som er heller tvilsomt :) ) så må minst et av skjermkortene være PCI slik som Buddy sa.

Men du må også ha to skjermer!

Lenke til kommentar

jeg refererer (atter en gang) til Matrox. dette kortet har ikke bare Tv-tuner innebygget (og kan derfor definerer som et TV-kort men det har også støtte for to skjermer.

Nå skriver ikke Dan2003 noe om hva han skal bruke skjermkortet til, men med dette kan du se på tv, drive videoredigering og lignende. Matrox er ikke det feteste som er innen 3D (noe som ikk egjør det til det beste spill-kortet) men de har derimot spesialisert seg på 2D-grafikk og egner seg utmerket til 'vanlig' bruk

Lenke til kommentar

jeg refererer (atter en gang) til Matrox. dette kortet har ikke bare Tv-tuner innebygget (og kan derfor definerer som et TV-kort men det har også støtte for to skjermer.

Nå skriver ikke Dan2003 noe om hva han skal bruke skjermkortet til, men med dette kan du se på tv, drive videoredigering og lignende. Matrox er ikke det feteste som er innen 3D (noe som ikk egjør det til det beste spill-kortet) men de har derimot spesialisert seg på 2D-grafikk og egner seg utmerket til 'vanlig' bruk

Lenke til kommentar

Takker for alle svar og for den tradisjonelle "krangelen" :)

Jeg har allerede et bra skjermkort...men det har ikke tv-inn slik at jeg kan koble til eventuelt analoge videokamera eller videospilleren.

Derfor lurte jeg på om jeg kunne bruke mitt gamle skjermkort med tv-inn i tilegg til det nye... alså bruke det gamle kun pga. tv-inn funksjonen. Er ikke sikker på hvilken type skjerkortet er, men det er ca. 5 år gammelt.

Jeg vurderer å kjøpe meg et Tv-kort visst dette ikke er mulig. Der er jo tv-inn + mange andre funksjoner. Dette er da mye billigere enn å kjøpe et nytt skjermkort med tv-inn og samtidig vere minst like bra som det nye jeg allerede har. (Hoved kortet mitt er et MSI 845PE MAX-L Mainboard S-478 Intel 845PE ATX Audio LAN DDR333 UDMA100)

Lenke til kommentar

Som sagt går det helt fint å ha to skjermkort med hver sin skjerm, forutsatt at begge ikke er AGP-kort. Jeg har et slik oppsett og det er deilig å ha to skjermer. Det gir mye mer plass til programmer (men mye trangere på det fysiske skrivebordet, da).

Det burde også være mulig å bare bruke en skjerm, og så bare flytte skjermkabelen mellom dem alt etter hva du trenger, men det er kanskje ikke det du vil...

Lenke til kommentar

Men han ønsker jo bare å bruke tv-inn funksjonaliteten som er i det gamle skjermkortet. Er ikke dette mulig, er det det du prøver å si runeb? Er det sånn at tv-signalet går rett ifra tv-inn via tuner og konverter og så ut på skjermen? signalet går aldri såpass sentralt at det blir råd om å sende det ut på en skjerm som er koblet til et annet kort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...