Centrux Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Hei!Jeg kjøpte for ikke lenge siden noen ting (in game items) til et spill fra et japansk "firma", og ante fred og ingen fare. Det var helt til jeg sjekket innom kontoen min i dag og fikk øye på masse betalinger / kjøp som jeg ikke har gjort. Hele brukskontoen er tømt (hadde bare 1500 der inne, men likevel). Så jeg har da tydeligvis blitt lurt og brukt.Jeg sperret bankkortet rett etter at jeg fant ut om dette.Jeg bare lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å få pengene tilbake / eventuelt om det er noen andre sikkerhetstiltak jeg bør gjøre for å beskytte kontoen min? PS: jeg fikk aldri de tingene jeg opprinnelig betalte for heller, hvis det spiller noen rolle. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Kan være at banken ser det som (grovt) uaktsomt å gi fra deg kontoinformasjon til noen som (I'll go out on a limb here) selger varer som ligger godt på den mørke delen av gråskalaen. Ta kontakt med kundeservice i banken din, og de vil kunne veilede deg videre. ...og skulle det være slik at du gjennomførte en transaksjon som var i strid med EULA for spillet det er snakk om så fortjener du å bli lurt! Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Hjelper deg kanskje ikke nå, men nå vet du hvorfor du aldri skal betale noe over nettet med debitkort, men heller bruke kredittkort. Hadde du brukt kredittkort, hadde du nå hatt alle pengene dine, men en regning som du kunne valgt å ikke betale og la banken din ta kampen med selger. Det er lettere å slippe å betale enn det er å få penger igjen. Uansett: gi beskjed til banken din, man har faktisk ganske god beskyttelse mot slikt, selv om det er byråkratisk og kjedelig. Jeg antar altså at det var en VISA transaksjon. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå