Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

for lite i snittet?

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Idag regnet jeg ut snittet mitt, og jeg fikk 4,0 i snitt!! Jeg søkte bjerke videregående skole. Deres snitt i fjor var 3,9 ellernoe. Det er veldig mange som søker i år! Nesten halve skolen min har søkt bjerkw. Tror dere jeg kommer inn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme hva folk her tror så betyr det ikke noe for deg. Enten så kommer du inn eller så kommer du ikke inn.

Stopp å bekymre deg, livet går så mye enklere vist du bare la det være ettersom det ikke er noe du kan gjør med det nå.

Kan du ikke gjør noe med det, ikke bekymre deg eller vær nervøs. Ha det kjekt, kom deg og på ferie og når svaret kommer inn så kan du reagere ettersom du kommer inn eller ikke.

Lenke til kommentar

Men tenk deg i min situasjon!

Jeg tror alle skjønner at du er nervøs, men det er ingenting hverken vi eller du kan få gjort. Jeg er ikke helt sikker på hva du vil at vi her på forumet skal fortelle deg, men du har fått en del beroligende tilbakemeldinger. Noe sikkert svar er det ingen som kan gi deg.

Du får finne deg i å vente en måneds tid før du får svar, slik alle andre gjør.

Lenke til kommentar

Det er ikke bare antall søkere som er en tellende faktor her, men også hvor høyt snitt de som søker har. Hvis de som søker har lavt snitt, kan nedre poenggrense på skolen synke, selv om det er flere søkere enn i fjor. Personlig tror jeg det kan variere mellom 3,7-4,1. Enten så kommer du inn, eller ikke. Det er ikke så lenge igjen, "bare" 18-19 dager. Husk at poenggrensen går ned litt ved andreinntaket, så det kan være lurt å takke ja til den skolen du får tilbud fra, samtidig som du står på venteliste på førstevalget.

Takke ja bør du uansett, ellers mister du retten til skoleplass.

Endret av StilleVann
Lenke til kommentar

Husk at du forttsatt kan takke ja til et lavere ønske, for fortsatt å stå på vensteliste til et høyere ønske. For å se om du kommer inn på andreinntaket.

Det er alltid mange som kommer inn på andreinntaket, en som gikk i klassen min var nr 23 på ventelisten (totalt 30). Han kom rett inn på andreinntaket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...