lysbringer Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Hei folkens! Idag regnet jeg ut snittet mitt, og jeg fikk 4,0 i snitt!! Jeg søkte bjerke videregående skole. Deres snitt i fjor var 3,9 ellernoe. Det er veldig mange som søker i år! Nesten halve skolen min har søkt bjerkw. Tror dere jeg kommer inn? Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Spurte du ikke om akkurat det samme i en annen tråd? Lenke til kommentar
lysbringer Skrevet 19. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2014 Jo men snittet mitt gikk ned skjønner du :/ Lenke til kommentar
Garden snake Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Hva hjelper det hva folk her inne tror? Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Samme hva folk her tror så betyr det ikke noe for deg. Enten så kommer du inn eller så kommer du ikke inn. Stopp å bekymre deg, livet går så mye enklere vist du bare la det være ettersom det ikke er noe du kan gjør med det nå. Kan du ikke gjør noe med det, ikke bekymre deg eller vær nervøs. Ha det kjekt, kom deg og på ferie og når svaret kommer inn så kan du reagere ettersom du kommer inn eller ikke. Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Du får vite det rundt 8. juli, men ikke bekymre deg, tror du kommer inn Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 4,0 er ikke ille. Worst case så ligger du i toppen av en venteliste, men det skjer neppe. Lenke til kommentar
lysbringer Skrevet 19. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2014 Jeg vetikke hva jeg skal troo!!! Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Har sagt det før og sier det igjen. Ingen av oss vet om du kommer inn eller ikke. Inntaket er annerledes fra år til år. Du får vente å se nå i Juli/August om du kommer inn eller ikke. 1 Lenke til kommentar
lysbringer Skrevet 20. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2014 Men tenk deg i min situasjon! Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Men tenk deg i min situasjon! Jeg tror alle skjønner at du er nervøs, men det er ingenting hverken vi eller du kan få gjort. Jeg er ikke helt sikker på hva du vil at vi her på forumet skal fortelle deg, men du har fått en del beroligende tilbakemeldinger. Noe sikkert svar er det ingen som kan gi deg. Du får finne deg i å vente en måneds tid før du får svar, slik alle andre gjør. Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Men tenk deg i min situasjon! Hva så om du er den siuasjonen du er i? Du er nok ikke alene... Din feil, ditt valg. Om du ikke kommer inn er jo det synd selvfølgelig men du kan bare skylde på deg selv 1 Lenke til kommentar
Garden snake Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Tviler på at du kommer inn, men det er nok av andre skoler .... 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Dette er vel en typisk 50-50-situasjon (eventuelt 55-45, siden karaktersnittet til OP er 0,1 bedre enn inntakssnitte foregående år). Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 (endret) Det er ikke bare antall søkere som er en tellende faktor her, men også hvor høyt snitt de som søker har. Hvis de som søker har lavt snitt, kan nedre poenggrense på skolen synke, selv om det er flere søkere enn i fjor. Personlig tror jeg det kan variere mellom 3,7-4,1. Enten så kommer du inn, eller ikke. Det er ikke så lenge igjen, "bare" 18-19 dager. Husk at poenggrensen går ned litt ved andreinntaket, så det kan være lurt å takke ja til den skolen du får tilbud fra, samtidig som du står på venteliste på førstevalget. Takke ja bør du uansett, ellers mister du retten til skoleplass. Endret 21. juni 2014 av StilleVann Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Husk at du forttsatt kan takke ja til et lavere ønske, for fortsatt å stå på vensteliste til et høyere ønske. For å se om du kommer inn på andreinntaket. Det er alltid mange som kommer inn på andreinntaket, en som gikk i klassen min var nr 23 på ventelisten (totalt 30). Han kom rett inn på andreinntaket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå