Cronius Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Jeg har en 100gb hdd jeg har delt opp i flere irriterende partisjoner. Alle disse bruker fat32 og jeg har tenkt til å få dette til å bli en en stor partisjon tilslutt. Jeg har bestemt meg for å flytte over diverse fra part2 til part1, deretter resize&flytte part2, resize part1, and repeat ..... Dette er tungvint, men det for gå Uansett, poenget er at jeg trodde parted hadde ødelagt alt jeg hadde når jeg mounta partisjonen etter en resize fordi det bare var grøt der (tusenvis av filer med grøtete navn). Etter en reboot var derimot alt som det skulle. Finnes det noen måte å få linux til å "re-read partitiontable" slik at jeg slipper å reboote hele tida? (Evenuelt en annen måte å gjøre "prosjektet" mitt på mottas med takk..) (og ja, jeg veit jeg har litt for mye engelsk i norsken min ) :o Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 "umount /mnt/part? ; mount /mnt/part?"? Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 Hjelper ikke, når jeg mounta partisjonen på nytt fikk jeg som sagt masse filer med bare rare tegn "??¤)(??#%"#)%%??? osv. En reboot måtte til... Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 Etter å ha resize litt mer og sletta partisjoner ser jeg nå at man faktisk ikke behøver å reboote (selvom fdisk/cfdisk påstår det). Det som skjedde var altså et engangstilfelle. (Kjører forresten (fremdeles) 2.6.0-test6) Case closed. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 last ned test8, kopier .config-fila fra test6, make oldconfig og weeee. 8) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå