Gå til innhold

Stødig person søkes til litt hjelp i win server 2012 R2 betaling!

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med ett subnet og dhcp i windows server. Jeg får tildelt alt jeg vil ip adresser, men linjen til virtuelle servere blir brutt innimellom, og RDP til windows vps`er virker ikke i det hele tatt. Er veldig sikker på at det har noe med dhcp å gjøre.

500,- i belønning til vedkommende som løser problemet. Send meg Pm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RDP til Windows server 2012 og nyere har RDP avslått som standard, kun port for server manager og powershell som er standard åpne. Brudd i trafikk er ofte kabel eller router, kan ikke se at DHCP skal ha noe med brudd i tilkobling. Siden det er VPS, skal jo heller ikke linje ha brudd om det ikke er brudd etter hyper-v serveren.

Lenke til kommentar

Kan noen logge inn og se hva dere får av hastighet på denne ftpen ? Nå er det noe mer som er galt.

Prøv denne ftp serveren :

148.251.54.49

Bruker ; test
Passord ; Test123 (stor T)

Og du er på samme subnett?

Ja. Kan se ut som at leverandøren har noe trøbbel, for min garanterte 200mbit linje makser ut på noen MB per sek nå..

Lenke til kommentar

Har du husket på å godkjenne at serveren skal ta imot Remote Desktop forbindelser i det hele tatt?

Gjøres ved å gå til File Explorer, høyreklikke på This pc - Velge remote settings - og så velge dette:

190614rdc2.jpg

Utførte akkurat en test på en ny Windows Server 2012 R2 VPS, og fikk ikke koblet til, til og med jeg åpnet for det i brannmuren. Så kom jeg til å huske på at jeg må gjøre det over for å få det til å virke. Glemte det bare i stad.

Endret av myhken
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her kommer litt mer info :

Jeg leier en Hetzner dedikert server som jeg lager vps servere med. Den dedikerte har en ip adresse + ett subnet.

Alle vps`er får ip fra subnettet via dhcp.

Alle Linux vps`er fungerer perfekt, men windows server 2012 eller 2008 servere vil ikke RDP virke på.

Firewall er HELT deaktivert, og remote desktop er aktivert på VPS`en.

Fra min hjemmepc får rdp kontakt med vps. Jeg kan skrive brukernavn og passord, den kobler til, og alt går i svart. Det som er merkelig er at den dedikerte serveren, som har ip UTENFOR subnettet, også går i svart i noen sekunder. Alle VPS maskiner med Linux og nettsider går også i svart. ALT går i svart, før det kommer tilbake.

RDP til den dedikerte virker smertefritt hele tiden, sålenge jeg ikke prøver å koble til RDP på en vps.

Noen som forstår noe av dette ?

Lenke til kommentar

Går CPU i taket på den dedikerte serveren, når du kobler til VPS med RDP?

Så du hadde litt info i den andre tråden om hvordan du har satt opp Routing mellom vps i eget subnett og resten av internett, så slik jeg ser er det den dedikerte serveren som har jobben med rutingen av trafikk og det finnes ingen brannmur som griper inn, og dermed burde du ikke ha noen problemer slik jeg ser det.

Jeg har selv en hyper-v server der jeg bruker en egen VPS som brannmur/router og har aldri hatt problemer med å koble til med RDP på de andre VPSene som jeg kjører bak brannmuren, men aldri prøvd å benytte hyper-v serveren direkte som ruter, da jeg også mister brannmur muligheten, men da bruker jeg en ekstra IP addresse i forhold til ditt oppsett.

Finnes det noe brannmur som står foran din server der du hoster, som kan slå inn?

Lenke til kommentar

Jeg har leid en annen dedikert der en gang i tiden, og da var det ikke noe problem. Da hadde jeg ett mindre subnet tho.

Jeg ser ikke noe spikes på noe av ressursene på serveren når jeg får koblet til ca 1 minutt etter at den svartner. Jeg står ganske blank her.

Etter det jeg vet står det heller ikke noe brannmur forran serveren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...