KarlToresen Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Jeg har 20 mb bredbånd, men på speedtest får jeg kun 3-5 mb på min pc. Samme gjorde jeg tidligere når jeg hadde 100 mb linje. Jeg har testet andre pcer her i huset og alle de får maks på speedtest. Noen som vet hva dette kan være, jeg mener å ha oppdatert alt av nettverksdrivere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Regner med at du mener Mb/s, da millibit blir litt stusselig. Hvilken type router har du, og hvilket nettverkskort bruker du? Sjekker du at du har nettet for deg selv når du kjører speedtest, at ikke andre PCer eller andre dingser laster ned noe som gjør at du får lavere ytelser? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Høres ut som om det er noe med maskinen, ja. Spesifikasjoner/modell? Hvis du bruker trådløst, kan du forsøke å kjøre en test med kabel Lenke til kommentar
KarlToresen Skrevet 19. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2014 bruker trådløst, og vet at problemet ikke gjelde router og eller andre pcer på nettet, har testet med andre pcer samtidig. Det har også vært litt ujent. Noen ganger klarer den å levere maks, men som regel låser den seg på 3-5MB/s. Atheros AR9287 wireless network adapter. Nettverkskortet Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 (endret) Nå er 3-5 MB/s lik 24-40 Mbit/s og ikke noe uvanlig på trådløst. Hjemme med note 10.1 tablet med 100Mbit/s CD linje får jeg litt over 40Mbit/s. 802.11g har max 54Mbit/s under 120% optimale forhold Du får presisere om det er megabyte MB/s eller megabit Mb/s så vi ikke misforstår. Husk og at WEP limiterer deg til 54Mbit/s. Bruk wpa2. Endret 19. juni 2014 av syar2003 1 Lenke til kommentar
KarlToresen Skrevet 20. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2014 Det er vel da det samme om det er bit eller byte, så lenge jeg har testet med andre pcer og ser at de leverer mer som forventet. Det skal sies at jeg er usikker på hva som er hva, men ser ikke dets betydning. Altså med 20 Mb, av bit eller byte så får jeg på andre enheter 18-20, og på min pc 3-5.. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Det er ikke det samme om det er bit eller byte. Typisk misforståelse er at farten ISP oppgir er i megabit, mens nettleseren oppir i megabyte. Etter hva jeg fant ut så takler nettverkskortet ditt 802.11n og dermed burde gi deg full hastighet. Du burde forsøke å oppdatere drivere. Test også med kabel for å utelukke andre mulige feil. 1 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Atheros AR9287 wireless skal støtte opp til n-draft, så 300 Mbit på 2,4GHz-nettet skal være oppnåelig under perfekte forhold. (selv om det aldri skjer). Kan være at det har skjedd noe tull under driverinstallasjon, og at nettverkskortet er begrenset til 801.11g-spesifikasjonene. Det har særdeles store begrensninger. Ellers kan det være lurt å laste ned inSSDid eller andre nettverksanalyseprogrammer og sjekke kanal-problematikk... I blokka der jeg bor er lufta sprengt på de fleste kanaler (1-13), og får veldig dårlig hastigheter Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Det er vel da det samme om det er bit eller byte, så lenge jeg har testet med andre pcer og ser at de leverer mer som forventet. Det skal sies at jeg er usikker på hva som er hva, men ser ikke dets betydning. Altså med 20 Mb, av bit eller byte så får jeg på andre enheter 18-20, og på min pc 3-5..Det er ikke vanskelig å gi korrekt informasjon.Det er alt for mange som poster om hjelp her med mangelfull eller tvetydige opplysninger om det en ber om hjelp om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå