Gå til innhold

Hvordan overklokke?

endre84

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe et nf7-s 2.0 hk, en barton 2500+ cpu og 1024mb twinmos ram (vurderer dyrere ram som Corsair eller geil, vil jeg merke mye forskjell?) som skal klokkes mest mulig... Den eneste erfaringen jeg har om overklokking er litt eksperimentering med bus hastigheten, altså helt newbie... :D

Derfor lurte jeg på om noen her kunne forklare meg mest mulig om hvordan jeg skal overklokke, hva jeg skal passe meg for og hva jeg kan forvente meg...

Eller peke meg til en god, nylig oppdatert, guide!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ikke serlig lurt å kjøre to typer ram, kan bli ustabilt

Jeg mener ikke at jeg skal kjøpe to typer ram, men at jeg er usikker på om jeg skal kjøpe 1024mb twinmos eller 512mb corsair/geil... Er det mye forskjell på disse tre brikkene?

hva annet en multiplier og bus er innvolvert i overklokking?

Lenke til kommentar
Skal kjøpe et nf7-s 2.0 hk, en barton 2500+ cpu og 1024mb twinmos ram (vurderer dyrere ram som Corsair eller geil, vil jeg merke mye forskjell?) som skal klokkes mest mulig... Den eneste erfaringen jeg har om overklokking er litt eksperimentering med bus hastigheten, altså helt newbie...  :D  

Derfor lurte jeg på om noen her kunne forklare meg mest mulig om hvordan jeg skal overklokke, hva jeg skal passe meg for og hva jeg kan forvente meg...

Eller peke meg til en god, nylig oppdatert, guide!

Send en PM med det du trenger å vite så skal jeg prøve å hjelpe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...