Gå til innhold

Digital Ixus serien

Anbefalte innlegg

Hei,

er det noen som kan gi meg en oversikt over Digital Ixus kameraene som har kommet ut? Finner det ikke noe sted på nettet, og jeg har ennå ikke funnet ut om Digital Ixus II er det samme som Digital Ixus V2 mm.

Om noen har hele remsa i hodet (eller lett tilgjengelig), er jeg takknemilg om du poster den her, gjerne i kronologisk rekkefølge.

mvh Frode

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror rekkefølgen er omtrent som dette her :

*Digital Ixus, 2mpix og 2x zoom, CF minnekort

*Digital Ixus V, 2mpix, 2x zoom, CF minnekort

*Digital Ixus 300, 2mpix, 3x zoom, CF minnekort

*Digital Ixus V2, 2mpix, 2x zoom, CF minnekort

*Digital Ixus 330, 2mpix, 3x zoom, CF minnekort

*Digital Ixus V3, 3mpix, 2x zoom, DIGIC prosessor, CF minnekort

*Digital Ixus 400, 4mpix, 3x zoom, DIGIC prosessor, CF minnekort

*Digital Ixus II, 3mpix, 2x zoom, DIGIC prosessor, SD minnekort

*Digital Ixus i, 4mpix, 0xzoom, DIGIC prosessor, SD minnekort

(all zoom nevnt her er optisk).

Det jeg er usikker på i denne listen, er de første 5. Kan være noen av disse er satt noe feil.

Forskjellen på Digital Ixus V2 og Digital Ixus II er en megapixel mer på Digital Ixus II samt at den har Canons DIGIC prosessor som samler all signalbehandling i kameraet på ett sted, noe som fører til mindre bildestøy, bedre bildekvalitet og mindre strømforbruk. Mens alle foregående Ixus modeller bruker Compact Flash kort og en spesiell batteritype, bruker Digital Ixus II og Digital Ixus i, Secure Digital kort (dyrere) og en annen batteritype. Digital Ixus II er også noe mindre enn de foregående modellene, uten at jeg ser så stor forskjell. Digital Ixus i er en knøttliten modell, men uten optisk zoom (dog digital zoom, som ikke er å anbefale).

Skal man sammenligne Digital Ixus II med ett annet Ixus kamera, må det blir Ixus V3... jeg skjønner egentlig ikke hvorfor Canon erstattet V3 med Digital Ixus II.

EDIT : La til informasjon om Digital Ixus i, som kom i butikkene i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...