TKongen Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Jeg oppgraderte nettopp en PC, og alt fungerer helt fint. Det er med unntak av den ene RAM-brikken. Jeg har et MSI B85M-E45 hovedkort, en Intel i3 og en GTX 660. I tilegg har jeg en 650W strømforsyning fra Corsair, og altså 2x4 GB RAM HyperX Fury på 1866 Mzh Skal bytte litt deler med en annen PC, derfor altfor stor strømforsyning og et GTX 660 (SLI). Jeg er og klar over at hovedkortet ikke støtter høyere hastighet enn 1600 mhz pga B85 brikkesette til Intel. Det er ikke et tilfelle av at en RAM brikke fungerer men at to ikke fungerer, og at jeg må sette XMP profil i bios. Jeg teste begge RAM brikkene alene, den startet med den ene, den andre startet PCen. Det var ingen pip, ikke engang for suksessfull POST, men viftene til prosessor og kabinett spinner. Jeg har ikke funnet noen løsning på nettet for dette problemet, så bare lurer på om noen vet hva det kan være? Ellers så sender jeg bare mail om at den ikke fungerer. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Du har skjekket at hovedkortet støtter disse rambrikkene? Du finner vel kompatibilitetsliste på hjemmesiden til produsenten. Du har siste BIOS? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå