Gå til innhold

Train Fever

Anbefalte innlegg

Jeg og en annen nordmann har bidratt med bittelitt norsk materiell til Nordic DLC som nå er i beta. Det jobbes med mer, i et spredt tidsperspektiv også.

Den får du via train-fever.net

Utvikleren av spillet har annonsert at de jobber med en oppdatering som vil gjøre det mulig å importere heightmap. Med andre ord kan vi snart spille med autentisk landskap fra Norge!

Endret av OlaHaldor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hmm.. Jeg hadde glemt at jeg hadde TF. Så det plutselig i Steam lista mi for 3 uker sia og prøvde det litt. Artig spill selv om (tog)signaleringen er litt mangelfull og det er noe vanskelig å forstå kurvene i landskapet.

Jeg blir nok å spille det fremover, synes slike spill er artige/avslappende. Jeg må prøve dine mods OlaHaldor, de ser imponerende ut.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Siste patch er ute! Nå kan vi blant annet importere 'height maps' for å kunne få langt mer interessante landskap. Jeg har lagd fem kart den siste uka, både basert på ekte topografisk data fra Kartverket, og et par som er designet/generert med World Machine som er veldig interessante å spille på.

På grunn av flytting nå i helgen er ikke PCen operativ enda, så jeg har fått lagt ut kun ett av kartene. Se på det som en myk start. ;)

Legger ut en liten smakebit her. Det første kartet kan du laste ned via Train-Fever.net, og mer info om alle de andre kommende kartene finner du her.

TytQbzRy.jpeg S3hvK0dZ.jpeg VVNUK0c1.jpeg aUcycGk2.jpeg

Kan også røpe at jeg har lagd et stort kart med litt over halve Dovrebanen, fra ca. Hamar og opp til Trondheim. Høydedata hentet fra Kartverket, og noe justert for å gjøre det spillbart. Så 100% riktig er vanskelig å få til. Info om dette kartet ligger også på den nevnte siden.

Endret av OlaHaldor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Hvordan er Train Fever i dag? Ser det fikk mye pepper for en stund tilbake. Er problemene det hadde fikset? Er det noen performance issues? Lurer på om jeg skulle kjøpe det, men vil ha deres råd først.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Jeg lurer på hvordan det har blitt å legge skinner der. Husker i starten så var det hvertfall for meg veldig kronglete å få de til å møtes, noe som drepte all glede jeg eventuelt ville få med spillet! 

Lenke til kommentar

Skinnelegging patchet de en gang tidlig i høst. Ytelsen er ikke noe å syte over heller. Er et lite rykk idet det autolagres. Det skrives en god mengde data til disk, som er årsaken.

Jeg mener man kan stille inn hvor ofte spillet lagrer.

Om du liker denne typen spill er det lite alternativ det ute, så det er bare å hive seg på!

Lenke til kommentar

Siste patch er ute! Nå kan vi blant annet importere 'height maps' for å kunne få langt mer interessante landskap. Jeg har lagd fem kart den siste uka, både basert på ekte topografisk data fra Kartverket, og et par som er designet/generert med World Machine som er veldig interessante å spille på.

Skrev en liten artikkel om oppdateringen på Spillhistorie.no, der jeg tok med kartene dine. :)

http://spillhistorie.no/2016/02/16/stor-oppdatering-til-train-fever/

Håper det går greit at jeg brukte Flirt-bildet ditt i saken.

Endret av Joachim_F
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...