Gå til innhold

Train Fever

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte spillet i går og prøvde litt. Kjenner jeg ikke er like interessert i detaljstyring nå som jeg var for ti år siden...

...men, jeg sliter med å forstå hvordan best sette opp signaler. Finnes det en bra tutorial et sted? Sjekka litt på youtube, og de jeg kom over var på tysk og jeg er ikke SÅ stødig i det språket. :p

Lenke til kommentar

Jeg klarer bare ikke å bli helt klok på dette spillet, det har virkelig potensiale men... eh..

Det virker nesten litt tilfeldig om toglinjer blir vellykket eller ikke. Det samme går for busslinjer. I enkelte byer så går busslinjene så det griner (hus til hus) mens i andre gjør dem det ikke. Har prøvd med alt fra to stopp i en by, til 20 stykk.

Det mangler ett eller annet... Selv om jeg må innrømme å ha spilt det nærmere 12 timer de to siste dagene :)

Gi utviklerne litt tid til å finpusse litt, så tror jeg dette blir virkelig artig!

Lenke til kommentar

Ikke så uvanlig at simulatorer er krevende på systemet, spesielt når du zoomer ut.

Jeg synes et mangelfullt UI, frustrerende jernbanebygging og en simpel og kjedelig økonomi er vel så kritisk. Å frakte diverse råstoff til en fabrikk og så generisk "goods" til byen blir for kjipt.

Det må også sies at kartgeneratoren er svak. Det er ei grønn slette med litt tilfeldig åkerteksturer. Ingen fjell, ikke forskjellig grunnforhold og industrier er strødd jevnt utover.

Nå ser jeg ikke helt hva som skal holde interessen min oppe. TF er et spill jeg virkelig har lyst til å like, men jeg klarer bare ikke å bli hekta fordi ting er sydd for dårlig sammen.

Endret av EternalSunshine
Lenke til kommentar

Spørsmål helt på siden. Er det flirt togsettet som kjører som regionstog på strekningen Lillehammer - Brumunddal?

Satt på et slik tog når jeg parkerte bilen for birkendeltakelse og ble imponert over standarden. Lenge siden jeg har tatt tog.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hadde vært moro med Di3, bli vel kanskje ikke så vanskelig da den allerede er i spillet? Eller må man ta alt fra begynnelsen av? Har egentlig ikke så mange tog jeg vil på død og liv se i spillet, alle "norske" tog er artig å spille med. Hvis du trenger bilder til motorvognsett/lok som går i Trondheim/Nordlandsbanen kan jeg bistå med bilder hvis det blir nødvendig.

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Lenge siden gitt. Skole, jobb og livet tar overhånd for hobby og lek.

Jeg har tenkt litt på å lage "flytoget". Relativt enkel form med det mest avanserte som er den gjennomgående banneren langs siden på vognene. Kunne vært moro å få til. :)

Ellers har jeg veldig lyst til å lage noen av de eldre el-togene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...