Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 Jeg ble desverre skuffet av spillet, det har alt for mange mangler til at jeg fant det underholdene. UI har for mange svakheter og mangler, og ligger der som et konstant irritasjonsmoment hele tiden. Men det største problemet er at systemet for å bygge veier og jernbaner er etter min mening ikke godt nok, jeg fårt det sjelden slik jeg ønsker, og små detaljer er ofte vanskelig å få til slik at jeg bruker all for mye tid på småting. Jeg endte opp med å spille OTTD i stedet, som jeg ikke hadde rørt på et par år... Lenke til kommentar
LordGraveN Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 Spillt en del OpenTTD og det som er gøy der er og ha mange tog i sving og lage store avanserte kryss og få dette til og funke. Men av det jeg har sett ser det for simpelt ut i Train Fever... Klarer man f.eks og lage kryss med tog i begge retninger alle 4 veier? Lenke til kommentar
funchenstein Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 (endret) Spillt en del OpenTTD og det som er gøy der er og ha mange tog i sving og lage store avanserte kryss og få dette til og funke. Men av det jeg har sett ser det for simpelt ut i Train Fever... Klarer man f.eks og lage kryss med tog i begge retninger alle 4 veier? Er nok et mye bedre utganspunkt å sammenligne dette med Railroad Tycoon 3 enn OpenTTD. Muligheten for avanserte kryss er tilstede, men ikke like avanserte som på OpenTTD, og du må være forberedt på å knote og banne litt når bruer og tunneler skal lages. Men man lærer etterhvert seg knep for å lage ting så avansert som mulig, og spillet er allerede patchet to ganger siden realease, så dette går seg til! Endret 6. september 2014 av funchenstein Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 Må huske på at OTTD har hatt MANGE år p seg til å bli pusset på og komme dit det er i dag. Transport Tycoon hadde nok en del mangler og feil da det kom det og. Håper bare ikke utviklerne bruker for lang tid med å finpusse dette. Finpusser de spillet, UIen, alle småbugs, gjør det enklere å lage bruer, utvide stasjonene osv så har de fort et veldig solid spill. Men må innrømme at det er en del spillmekaniske ting som irriterer meg. Blant annet 20-minutters regelen. På store kart burde det vært mulig å sette opp et tog fra det ene hjørnet til det andre, rett og slett et langdistansetog. Men slik det er nå så vil ingen ta toget siden det garantert tar lenger tid enn 20-minutter å dra fra ene enden til den andre. Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 Spillet er definitivt ikke på nivået til OpenTTD når det gjelder kryss og signaler. Jeg har ikke lagd noe 4-veis kryss enda. Lagde et T kryss med trafikk alle veier, men har ikke fått belastet nettverket slik jeg får i OpenTTD hvor hundrevis av tog virkelig kan presse infrastrukturen. På den andre siden er det kryss og signaler OpenTTD er bra på, resten er ganske dårlig. En ting som preger OpenTTD er jo at du har penger nok til å gjøre hva som helst av inngrep etter kort tids spilling. Det gjør at du kan komme til de komplekse nettverkene veldig kjapt. Målet med Train Fever er vel at økonomidelen skal være mer interessant. Det er også gøy å bygge baner med bruer som har sving osv. Det må også sies at ordresystemet i Train Fever er vesentlig bedre. Det at man først oppretter en linje og så tilordner tog/busser til den linjen er så ekstremt mye bedre enn OpenTTDs system. Hvem har ikke hatt 10 busser som klumper seg opp i OpenTTD? Jeg synes Train Fever er i en slik tilstand at det er ok at det blir sluppet, men det er heller ikke bedre enn det må være. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 Jeg digger broene i Train Fever, når man endelig har fått dem slik man ønsker det etter 20 forsøk ... Lenke til kommentar
funchenstein Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 Unable to align terrain <3 3 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Har ikke spilt i dag og kommer nok ikke til å gjøre det på en god stund heller før alle de irriterende småtingene, samt tingene jeg mener ødelegger helt for opplevelsen er i orden. Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 (endret) Har vært borte en del i helgen, så jeg har ikke fått spilt særlig selv. Men stort sett greier jeg å gå konkurs før jeg egentlig har kommet skikkelig i gang. Har greid å kave meg til 1950-årene, men den forbaska biltrafikken er knusende ødeleggende for økonomien min. Ser veldig frem til å få fatt på mod-verktøyene så jeg kan få Flirten, og andre lok, inn i spillet. Er en som har lagt noen reskins til NSB av noen av togene. Men er vel praktisk talt bare den "NoHab"-en som faktisk har vært under NSBs logo av de lokene. http://www.train-fever.com/forums/topic/mod-nsb-norges-statsbaner-norwegian-stuff/ Endret 8. september 2014 av OlaHaldor 1 Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Det er endelig kommet et program for å konvertere modeller til riktig format, så da starter kampen for logikk og forståelse av resten av filene som må skrives. Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Første screenshot av Flirten i spillet. Jeg leter etter info og hjelp for å forstå hvordan jeg skal beregne verdiene for avstand mellom vognene. Har greid å jukse meg til sånn at det ser ca. greit ut i 3D modellen når den ruller og går på skinnene. Men når man ser i "Buy Trains" vinduet er det en stor glippe mellom første motorvogn og neste vogn. Learning by doing i stor grad. Men det er utrolig givende å se modellen min sno seg rundt kurver, mellom åsene, over bruene og inn på stasjon. 1 Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Tøft, ser virkelig bra ut Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Det er enda tidlig, men kunne ikke dy meg. 1 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Lite aktivitet her nå. Ser veldig bra ut Ola. Prøvde meg litt i kveld igjen men synes ting er litt ustabile fortsatt. Prøvde meg på en rundkjøring Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Ja, har vært opptatt tidlig og sent med skole, jobb og enda litt mer fikling med modellen. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Looking good, ser bedre ut enn de som følger med spillet synes jeg Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Er helt på tampen nå! Men en siste justering før jeg shipper avgårde så hele verden kan laste ned... Ønsker man ekte setekapasitet, eller vil man spille med spillets skala hva setekapasitet angår? Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Det som gjør det mest fornuftige i forhold til spillet og dets økonomi. Eventuelt begge deler slik at man selv kan velge? Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Har gjort litt research sammen med en annen nordmann, og kommet fram til en middelvei. Lenke til kommentar
xExodusx Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 (endret) det mange sier om 20min reglen er ikke hvor lang tid toget/bilen bruker fra stasjon til stasjon, men hvor lang tid det tar fra hvert tog/bil ankommer hver stasjon, så lager man en lang bane må man rett og slett ha flere tog/biler så tids INTERVALLET blir mindre enn 20min (faktisk så ser jeg de som "kan" spiller sier at det bør ganske LANGT ned for at man skal tjene skikkelig med penger) f.eks, med bussene mine tapte jeg penger når jeg kjørte 2-3stk på en lengre rute for da var intervallet på 8-10min, så jeg satte inn 8 busser og fikk intervallet på ca.80sek, da tjente de penger, samme gjelder vist på passasjertog (usikker på gods etter som det styres litt anderledes) Endret 13. september 2014 av xFrEaKx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå