Gå til innhold

Train Fever


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-NIoHlfL

Jeg ble desverre skuffet av spillet, det har alt for mange mangler til at jeg fant det underholdene. UI har for mange svakheter og mangler, og ligger der som et konstant irritasjonsmoment hele tiden. Men det største problemet er at systemet for å bygge veier og jernbaner er etter min mening ikke godt nok, jeg fårt det sjelden slik jeg ønsker, og små detaljer er ofte vanskelig å få til slik at jeg bruker all for mye tid på småting. Jeg endte opp med å spille OTTD i stedet, som jeg ikke hadde rørt på et par år...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spillt en del OpenTTD og det som er gøy der er og ha mange tog i sving og lage store avanserte kryss og få dette til og funke.

 

Men av det jeg har sett ser det for simpelt ut i Train Fever... Klarer man f.eks og lage kryss med tog i begge retninger alle 4 veier?

Er nok et mye bedre utganspunkt å sammenligne dette med Railroad Tycoon 3 enn OpenTTD. Muligheten for avanserte kryss er tilstede, men ikke like avanserte som på OpenTTD, og du må være forberedt på å knote og banne litt når bruer og tunneler skal lages. Men man lærer etterhvert seg knep for å lage ting så avansert som mulig, og spillet er allerede patchet to ganger siden realease, så dette går seg til!

Endret av funchenstein
Lenke til kommentar

Må huske på at OTTD har hatt MANGE år p seg til å bli pusset på og komme dit det er i dag.

Transport Tycoon hadde nok en del mangler og feil da det kom det og.

 

Håper bare ikke utviklerne bruker for lang tid med å finpusse dette. Finpusser de spillet, UIen, alle småbugs, gjør det enklere å lage bruer, utvide stasjonene osv så har de fort et veldig solid spill.

 

Men må innrømme at det er en del spillmekaniske ting som irriterer meg. Blant annet 20-minutters regelen.

På store kart burde det vært mulig å sette opp et tog fra det ene hjørnet til det andre, rett og slett et langdistansetog. Men slik det er nå så vil ingen ta toget siden det garantert tar lenger tid enn 20-minutter å dra fra ene enden til den andre.

Lenke til kommentar

Spillet er definitivt ikke på nivået til OpenTTD når det gjelder kryss og signaler. Jeg har ikke lagd noe 4-veis kryss enda. Lagde et T kryss med trafikk alle veier, men har ikke fått belastet nettverket slik jeg får i OpenTTD hvor hundrevis av tog virkelig kan presse infrastrukturen. På den andre siden er det kryss og signaler OpenTTD er bra på, resten er ganske dårlig.



En ting som preger OpenTTD er jo at du har penger nok til å gjøre hva som helst av inngrep etter kort tids spilling. Det gjør at du kan komme til de komplekse nettverkene veldig kjapt. Målet med Train Fever er vel at økonomidelen skal være mer interessant. Det er også gøy å bygge baner med bruer som har sving osv.



Det må også sies at ordresystemet i Train Fever er vesentlig bedre. Det at man først oppretter en linje og så tilordner tog/busser til den linjen er så ekstremt mye bedre enn OpenTTDs system. Hvem har ikke hatt 10 busser som klumper seg opp i OpenTTD?



Jeg synes Train Fever er i en slik tilstand at det er ok at det blir sluppet, men det er heller ikke bedre enn det må være.


Lenke til kommentar

Har vært borte en del i helgen, så jeg har ikke fått spilt særlig selv. Men stort sett greier jeg å gå konkurs før jeg egentlig har kommet skikkelig i gang. Har greid å kave meg til 1950-årene, men den forbaska biltrafikken er knusende ødeleggende for økonomien min. :p

 

Ser veldig frem til å få fatt på mod-verktøyene så jeg kan få Flirten, og andre lok, inn i spillet. :hmm:

 

Er en som har lagt noen reskins til NSB av noen av togene. Men er vel praktisk talt bare den "NoHab"-en som faktisk har vært under NSBs logo av de lokene.

http://www.train-fever.com/forums/topic/mod-nsb-norges-statsbaner-norwegian-stuff/

9b56pr398r965rofg.jpg

Endret av OlaHaldor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Første screenshot av Flirten i spillet. :)

 

32ce27e35e.jpg

 

Jeg leter etter info og hjelp for å forstå hvordan jeg skal beregne verdiene for avstand mellom vognene. Har greid å jukse meg til sånn at det ser ca. greit ut i 3D modellen når den ruller og går på skinnene. Men når man ser i "Buy Trains" vinduet er det en stor glippe mellom første motorvogn og neste vogn.

 

1f05648ef3.jpg

 

Learning by doing i stor grad. Men det er utrolig givende å se modellen min sno seg rundt kurver, mellom åsene, over bruene og inn på stasjon. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

det mange sier om 20min reglen er ikke hvor lang tid toget/bilen bruker fra stasjon til stasjon, men hvor lang tid det tar fra hvert tog/bil ankommer hver stasjon, så lager man en lang bane må man rett og slett ha flere tog/biler så tids INTERVALLET blir mindre enn 20min (faktisk så ser jeg de som "kan" spiller sier at det bør ganske LANGT ned for at man skal tjene skikkelig med penger)

 

f.eks, med bussene mine tapte jeg penger når jeg kjørte 2-3stk på en lengre rute for da var intervallet på 8-10min, så jeg satte inn 8 busser og fikk intervallet på ca.80sek, da tjente de penger, samme gjelder vist på passasjertog (usikker på gods etter som det styres litt anderledes)

Endret av xFrEaKx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...