Elv!sPresley Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Heisann Jeg har en 200 GB SE fra WD, den er partisjonert opp i to biter, en som er C: hvor det er 20GB, og en X: hvor resten er. Her om dagen da jeg skulle installere noe fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde nok plass, jeg syntes dette var snodig, siden jeg skulle da i det minste ha 70GB ledig... Jeg sjekket, og det stod att jeg hadde ca. 500MB ledig. Jeg skjønte att dette ikke kunne stemme, men bestemte meg alikevel for å slette noe, jeg slette ca 13GB men fortsatt stod det att det var ca. 500MB ledig. Jeg skjønte da att det var noe galt, og bestemte meg for å kjøre CHKDSK, og når den endelig ble ferdig fikk jeg 1 GB ledig når jeg startet. dette var jo også feil, og jeg merka alle filene på X: og tok egenskaper, da den regnet ut alle filene kom den til ca. 80GB brukt, men fortsatt var det kun 1 GB ledig... Det skulle jo være nesten 100GB ledig, noen som har en anelse om hva problemet kan være, og eventuelt hvordan jeg kan fikse dette? ps. har windows xp om det skulle spille noen rolle... På forhånd takk, Torjus Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Har du System Restore aktivert? Denne kan ta opp mye plass som du ikke kan se på en enkel måte. Har du et eller annet Xymantec produkt som har innstallert Norton Protected Recycle Bin? Denne krever også en del plass, 10 % av partisjonsstørrelsen som default. Av og til hjelper det og kjøre scandisk, men selv synes jeg norton disk doctor klarer dette bedre, når windows rapporterer feil ang plass på disken. Lenke til kommentar
Elv!sPresley Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 eneste jeg har av symantec produkt er norton antivirus, men problemet er jo ikke bare att det mangler en hel del plass, det er også att jeg når jeg slettet 13GB forsvant filene, men jeg fikk ikke noe mer plass... Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Har du Pro versjonen ? Lenke til kommentar
covah Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Kan være feil på filsystemet ditt. Du bør kjøre en chkdsk dersom du kjører Win2000/XP, eller scandisk dersom du kjører Win9x. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Jeg antar som en selvfølge at du har slettet all data fra "søppelboksen" Lenke til kommentar
Elv!sPresley Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 Fant ut hva som var galt, tusen takk for tipsene, det var vist geniale norton som "beskyttet" filene mine Skrudde av protectionen og ba den slette alt som var beskyttet, og voilà, da var det plutselig 85 GB ledig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå