JackTheRipper Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 eeh jeg har et lite problem med at det skriver seg over vær andre hvordan skal jeg få stoppet det... her er koden over leggtil.php : $fil = "innlegg.txt";$filopne=fopen($fil, "r"); $dato = date("j M, Y -- H:i:s"); fwrite ($filopne, " <table width='429' border='1' bordercolor='#FFFFFF'> <tr> <td width='42'><strong><font size='1'>Navn :</font></strong><font size='1'> <a href='mailto:$email'>$navn</a></font></td> <td width='58'><strong><font size='1' face='Verdana'>Hjemmeside :</font></strong><font size='1' face='Verdana'> <a href='$url'>$urln</a></font></td> </tr> <tr> <td colspan='2'><font size='1' face='Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif'><strong>Komentar : </strong>$kom</font></td> </tr> <tr> <td height='16' colspan='2'><strong><font size='1' face='Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif'>Ble lagt til :</font></strong><font size='1' face='Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif'> $dato</font></td> </tr> </table>"); ?> Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 koden du har skrevet opp trro jeg ikke skal fungere. hvis du åpner fila 'a', dvs append, istedet for 'r' (?) eller 'w' som jeg tror du bruker (hhv read og write) så ordner det seg. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 er ikke gitt man har mysql selvom man finner en php host. et filalternativ er ikke noe dårlig alternativ. Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 er ikke gitt man har mysql selvom man finner en php host. et filalternativ er ikke noe dårlig alternativ. Enig. Et filalternativ er også ofte bedre enn en dårlig/gratis mysql server hostet på gutterommet til en 14-åring. No offence 14-åringer. Om dere hoster egen server, er det bare flott! Bra læring! Lenke til kommentar
jrz Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 ehhe.. jeg bruker web10.dk til mitt personlige domene, og har satt opp en sql server på en symmetrisk adsl oppkobling. Web10 koster 10 kr per mnd, og du får bra greier hos de. har du dsl linje er det fort gjort å sette opp sql.. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 hvor mange mannsaldre hosting til 10 kr/måneden får du for en liten hjemmebygget mysqlserver for 3000 kr? Eller for SDSL regninga di et år? er ikke nødvendigvis så greit. å vurdere et filalternativ er slett ikke dumt. jeg kunne tenkt meg en egen sub katalog med en fil per innlegg dessuten. så slipper man rot med escap'ing av '|' eller for snever kolonnedefinisjon for meldingsfeltet. En form for maildir nesten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå