Gå til innhold

Oppkjøring i morgen på Gjøvik A1!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjørerlæreren er litt skeptisk, men jeg skal snart reise bort i nesten 2 måneder, så jeg har ikke mye å tape. Noen turer med kjøreskolen har jeg greid å bryte vikeplikt 1 gang eller kjørt uten å stoppet for fotgjenger på den andre siden av gaten.

Mens andre ganger kjører jeg uten noen feil som er trafikkfarlige. Håper det går bra i morgen :D

Jeg tror selv at det skal gå og min far som har kjørt 2000 km med meg til sammen tror også det!

Lenke til kommentar

Stalltips, sensor sitter bak og er kanskje høyere opp en deg pga sete ol.

Ta større svinger så ikke sensors hode havner i motsatt kjørebane ol.

 

Og hver oppkjøringsrute inneholder ditt og datt, sensor har et skiltskjema for ruten med de skiltene du skal passere.

Avhengig av by ol så er det for eks stopp, innkjøring forbudt ol.

 

Typisk kjør rett frem til jeg sier annet og 2-3 rundkjøringer frem er det innkjøring forbudt rett frem osv.

Det er nesten alltid en "felle" som gjør at du må passe på skiltene og ikke bare høre på sensor.

Lenke til kommentar

Kjørte opp på Gjøvik i A1 for 7 år siden (tida går fort :confused: ). Husker han sensoren var en rimelig kraftig kar, han trakk meg litt fordi jeg hadde kjørt så sakte opp en bakke, jeg kjørte det den sykkelen klarte med begge oss på :p Men han var veldig hyggelig!

Er et par lure kryss inne i Gjøvik sentrum, så er nok lurt å få kjørt noen turer rundt i Gjøvik før oppkjøringa, dersom du ikke alt har gjort det.

 

Er ingen spesielle triks, bare å kjøre rolig og avslappet. Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Jeg betalte selv 16 000 for 3 år siden, kun obligatorisk. Øvelseskjørte veldig mange tusen kilometer. Sensor kjørte også egen sykkel, og skulle han gjøre det så husk også å alltid ha god forankring. Jeg fikk trekk fordi jeg ikke tok foten tilbake mellom hver giring når vi kjørte ut på veier med lavere fartsgrenser. Vær tydelig når det gjelder plassering og blinklys, og se fremover så du har full oversikt hele tiden, både over fotgjengere og veier fra høyre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...