Mr Grande Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 (endret) Hallo, jeg hadde oppkjøring den 29. Juli, men jeg har sjekket på vegvesenet om det er noe litt nærmere, fant ikke noe i går, men jeg fant noe den 27. Juni i dag. Jeg har den siste obligatoriske timen (lang kjøring) den 26. Juni. Går dette fint eller må jeg finne noe nytt? Bare lurte på om det må være et lite mellomrom mellom den siste obligatoriske timen og oppkjøringen Endret 19. juni 2014 av Mr Grande Lenke til kommentar
SalucoN Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Det skal gå fint å ha den siste timen like før oppkjøring, ja. Det er tross alt kjøreskolen som setter opp dette, og de kan reglene. Hadde vel siste time en uke før oppkjøringen min jeg. Lenke til kommentar
Mr.Patro Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 hadde min siste kjøretime 30 minutter før oppkjøringen. dette var jo mer som en finpussingstime, repitisjon om du vil Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Du må ha langkjøring senest 3 dager før oppkjøring. Vanlige kjøretimer kan du ha når som helst, og det er gjerne vanlig å ha en enkelttime rett før oppkjøringen. Det er iallfall det jeg ble fortalt, og jeg hadde oppkjøring for et par uker siden. Jeg antar at det er for at papirene skal være i orden. Lenke til kommentar
Trouble Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Superslask har rett her.. Fra vegvesen.no: Du må fullføre all obligatorisk opplæring før du kan gå opp til førerprøve. Seinest 3 dager før prøven må alle obligatoriske deler være registrert. Dette er noe trafikkskolen din tar seg av. Er ikke all obligatorisk opplæring registrert, blir du avvist til prøven. Jeg hadde min siste time 4 måneder før, selv om jeg kunne vært ferdig enda før det, men ting ble utsatt et par måneder.. Lykke til på den praktiske prøven, føler med deg! Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Erfarte selv dette med 3 dager før for ikke så lenge siden. Tror bare det ikke er definert som virkedager. Jeg tok siste obligatoriske time på BE, fredag før oppkjøring mandag. Da skal det sies at det hadde vært ekstremt mye styr på grunn av at vegvesenet underkjente opplæringen jeg hadde for noen år siden, og nektet meg oppkjøring på den gamle ordningen, til tross for at jeg hadde kvitteringer og kursbevis. PRoblemet var at "systemet var ikke bakoverkompatibelt." Fikk krangla meg til oppkjøring med god hjelp fra kjøreskolen, selv om sensoren som skulle ha meg ikke engang var på jobb, fordi"jeg ikke var ferdig med opplæringen" Ble en time forsinkelse, men sånt tåler man. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå