Madridista1212 Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 I dag så var jeg så uheldig å kjørte i en bil bakfra Jeg kjørte for langt, så jeg så inn det krysset jeg skulle kjøre til. Men når jeg ser inn krysset så bremser bilen foran å jeg kjører i den Holdt fartsgrensen også Så kom politiet som tok lappen fordi jeg hadde kjørt uaktsomt Paragraf 3. Jeg samtykket ikke, så får svar innen 3 uker. Hva er straffen? Hva blir bota? Hvor lenge mister jeg lappen? Politiet kunne ikke si noe om dette Kan nevne at det var ingen personskader, men skal bare på sjekk på legevakten for sikkerhets skyld Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 19. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2014 Forklarte at jeg sjekket for myke trafikanter før jeg så inn til krysset Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Kjørte politiet bare tilfeldig forbi? Var det noen som ringte dem? Det er vel strengt tatt ikke du som trenger sjekk på legevakten, det er de som satt i den andre bilen som trenger dette? Hvor store skader ble det? Hva var fartsgrensen? Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 19. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2014 De jeg kjørte på ringte politiet Skal også på sjekk, men har ingen skader. De må skal på sjekk ja. Hun ene hadde litt vondt i nakken, men ikke ille. Ble en del skader ja, bakfangeren på ødelagt på demmes bil Min så ble lykten,panseret og fangeren ødelagt osv Var 40km/t tror jeg Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Kondolerer, er ikke mange månedene siden du kjøpte førstebil nå? Legesjekk ved slike saker som påkjørsel bakfra er nødvendig da mye av skadene ikke er synlige, de skjer i nakke og rygg. Hvilken forsikring har du? Sa politiet spesifikt at du vil få en bot? Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 19. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2014 Takk Er snart 2 år siden jeg fikk den.. Har delkasko Ja de sa jeg fikk bot Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Takk Er snart 2 år siden jeg fikk den.. Har delkasko Ja de sa jeg fikk bot Da var det feil person ^^ Må nesten vente og se hva politiet gjør, skulle ikke forundre meg om det går 3 uker og vel så det uten et pip. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Kan nevne at det var ingen personskader, men skal bare på sjekk på legevakten for sikkerhets skyld Hun ene hadde litt vondt i nakken, men ikke ille. Var 40km/t tror jeg Det kan lett argumenteres for at 40km/t inn i et kryss er for høy hastighet. Det er også grunn til å tro at det er snakk om personskader, "litt vondt i nakken" er et typisk symptom på skader etter en slik type ulykke. Jeg hadde etter at jeg ble påkjørt bakfra også litt vondt i nakken, i tillegg til litt vondt i hodet.. Det forverret seg heftig døgnet etter ulykken, og ble så noe svakere over de neste ukene.. Fortsatt er dog smertene så absolutt tilstede, og jeg må til tider knaske ganske mye smertestillende. Det er snart 13 år siden ulykken. Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 19. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2014 vært hos legen nå, han sa at jeg ikke hadde noen skader. så regner med det gikk bra med dem også. Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 19. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2014 altså var ikke noe kryss, det var faktisk en enveiskjørt vei dit jeg skulle kjøre altså en vanlig avkjøring. de som bremset skulle hjem, det var også en vanlig avkjøring. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 vært hos legen nå, han sa at jeg ikke hadde noen skader. så regner med det gikk bra med dem også. Det er ikke du som er i faresonen, det er de som ble påkjørt bakfra som får såkalt Whiplash. 1 Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 19. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2014 kan også nevne at det var høyreregel på vegen jeg kjørte på, samt 3 felt så bil foran skulle egentlig lagt seg ut i midten siden den skulle over vegen til venstre. jeg skulle se om det kom biler fra høyresiden, siden det er høyreregel Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Hvorfor nektet du på forenklet forelegg? Da beholder politiet automatisk lappen i 3 uker til saken er etterforsket. Hadde du godtatt forenklet forelegg, så kunne du betalt boten og kjørt videre neste dag. Skylden er din okke såm regler på stedet. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Nå er du ute og sykler. Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 19. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2014 Hvorfor nektet du på forenklet forelegg? Da beholder politiet automatisk lappen i 3 uker til saken er etterforsket. Hadde du godtatt forenklet forelegg, så kunne du betalt boten og kjørt videre neste dag. Skylden er din okke såm regler på stedet. Dem sa dem tok lappen uansett, så det gikk fortere hvis jeg ikke samtykket.Da må jeg få svar innen 3 uker. Hvis jeg har godtatt så har det bare ligget i en bunk i omså 2 månder. Hvorfor skal je godta når jeg mener at jeg ikke fortjener å bli fratatt lappen? Jeg gjør som jeg skal, ser til høyre pga høyreregelen, holder fartsgrensen, ser etter myke trafikanter før jeg ser til høyre. Den andre bilen skulle lagt seg i midten uansett. Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 19. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2014 Stikker til politistasjon i morgen uansett. Fikk ikke forklart meg skikkelig i dag fordi jeg var litt i sjokk. Høres uansett ut som politiet ville ta meg, de sa jeg ikke hadde bilbelte fordi jeg hadde skallet hodet i frontruten. Så sa han ene at jeg hadde ei stor kule i pannen for å få meg til å innrømme at jeg ikke brukte belte. Var på legevakten etterpå, å jeg hadde ingen kul i pannen. Merkelig Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Klarer ikke å se hvordan du kom bort i frontruten hvis du brukte belte, og har du ikke airbag? Håper du ikke sa ja til at du ikke brukte belte hvis du gjorde det. Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 19. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2014 Bilbelte er egentlig uvesentlig i denne saken, husker ikke om jeg hadde det eller ikke. Sa det til politiet også Legen sa også at hadde belte på når jeg var på sjekk. Hadde fått synlige skader hvis jeg hadde det på Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Bilbelte er egentlig uvesentlig i denne saken, husker ikke om jeg hadde det eller ikke. Sa det til politiet også Legen sa også at hadde belte på når jeg var på sjekk. Hadde fått synlige skader hvis jeg hadde det på Så klart kan det ha påvirkning på politiets avgjørelser, når flere ting ikke er i stand blir det jo åpenbart enklere for de å ta lappen og mer. Viktig å tenke over slikt, iallefall hvis du skal en tur og forklare mer i morgen. Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 19. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2014 Ja men da forklarer jeg hva legen sa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå