-Berg Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 (endret) Heisann, anskaffet meg en Asus RT-AC66u router og har hatt den nå i ca 10 måneder ca og jeg skaffet meg et AC Netverkskort i samme slengen for og få utnytte 5ghz linjen, og andre enheter er koblet på 2.4 ghz linjen så det vil si at KUN min pc er koblet til. Alt har funket knirkefritt til nå, på 5ghz linjen så er jeg nede på 100kbit på speedtestene og skype samtalene er crap samt overførings hastihet på nettsider, men når jeg kobler meg på 2.4 ghz linjen jo da funker det som det skal. hva har skjedd her? prøvd og googlet problemet men kommer bare til tråder om at folk ikke finner 5 ghz på trådløs listen. men jeg finner den, den har bare ikke noe hastighet lengre :s har oppdatert til siste firmware samt prøvd og restarte ruteren uten noe innvirkning Endret 19. juni 2014 av Deveroux Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Prøv å gi 5ghz båndet en unik ssid, mao annet navn enn 2.4 båndet. Lenke til kommentar
-Berg Skrevet 19. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2014 2.4 og 5ghz har ulike navn og nøkkler Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Det kan jo være nettverkskortet eller drivere til det som er problemet. Har du mulighet til å teste med en annen enhet som støtter 5GHz eller teste PC/nettverkskort et annet sted? 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Jeg har AC68u og har hatt litt problemer med 5GHz og settingen "Channel bandwidth". Prøv å forandre den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå