brutalbombs Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Hei! Ferien nærmer seg, og jeg har driti meg pent ut på dette bestille nytt førerkort/melde det tapt tullet. Har bare en bekreftelse på at førerkortet mitt er under produksjon, som melder at det er ubrukelig i utlandet. Jeg syntes i utgangspunktet fysiske førerkort er tungvint og slitsomt, og har kjørt uten det store deler av tiden uten noe særlige problemer. Lurer på om derfor dette går greit i utlandet, eventuelt hva bøtesatsene for å ikke ha med førerkortet ligger på i Tyskland, Danmark, Østerrike og Slovenia eller om man eventuelt kan prate seg ut av slike situasjoner gitt at du har noe dokumentasjon på at førerkortet er under produksjon. Mvh Ola Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Hei! Ferien nærmer seg, og jeg har driti meg pent ut på dette bestille nytt førerkort/melde det tapt tullet. Har bare en bekreftelse på at førerkortet mitt er under produksjon, som melder at det er ubrukelig i utlandet. Jeg syntes i utgangspunktet fysiske førerkort er tungvint og slitsomt, og har kjørt uten det store deler av tiden uten noe særlige problemer. Lurer på om derfor dette går greit i utlandet, eventuelt hva bøtesatsene for å ikke ha med førerkortet ligger på i Tyskland, Danmark, Østerrike og Slovenia eller om man eventuelt kan prate seg ut av slike situasjoner gitt at du har noe dokumentasjon på at førerkortet er under produksjon. Mvh Ola Jeg havnet i denne "fella" nettopp, da fikk jeg umiddelbart førerkort når jeg viste de mine flybilletter. Muligens du har samme mulighet? Jeg fikk også midlertidig bevis på Engelsk i tilfelle det ikke kom før jeg reiste . 1 Lenke til kommentar
brutalbombs Skrevet 19. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2014 Hei! Ferien nærmer seg, og jeg har driti meg pent ut på dette bestille nytt førerkort/melde det tapt tullet. Har bare en bekreftelse på at førerkortet mitt er under produksjon, som melder at det er ubrukelig i utlandet. Jeg syntes i utgangspunktet fysiske førerkort er tungvint og slitsomt, og har kjørt uten det store deler av tiden uten noe særlige problemer. Lurer på om derfor dette går greit i utlandet, eventuelt hva bøtesatsene for å ikke ha med førerkortet ligger på i Tyskland, Danmark, Østerrike og Slovenia eller om man eventuelt kan prate seg ut av slike situasjoner gitt at du har noe dokumentasjon på at førerkortet er under produksjon. Mvh Ola Jeg havnet i denne "fella" nettopp, da fikk jeg umiddelbart førerkort når jeg viste de mine flybilletter. Muligens du har samme mulighet? Jeg fikk også midlertidig bevis på Engelsk i tilfelle det ikke kom før jeg reiste . Hvordan gikk du frem for å få ordnet dette? Lette på Statens Vegvesens sider om midlertidig førerkort på engelsk, men fant lite. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 snip Hvordan gikk du frem for å få ordnet dette? Lette på Statens Vegvesens sider om midlertidig førerkort på engelsk, men fant lite. Jeg spurte i skranken Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Jeg syntes i utgangspunktet fysiske førerkort er tungvint og slitsomt, og har kjørt uten det store deler av tiden uten noe særlige problemer. Merkelige holdninger her. Hvordan mener du at du skal kunne dokumentere din førerrett i andre land dersom du ikke har med deg et fysisk førerkort? Kanskje du synes at fysisk pass er tungvint og slitsomt også? Lenke til kommentar
brutalbombs Skrevet 19. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2014 Jeg syntes i utgangspunktet fysiske førerkort er tungvint og slitsomt, og har kjørt uten det store deler av tiden uten noe særlige problemer. Merkelige holdninger her. Hvordan mener du at du skal kunne dokumentere din førerrett i andre land dersom du ikke har med deg et fysisk førerkort? Kanskje du synes at fysisk pass er tungvint og slitsomt også? Født i bakvendtland jeg, har med meg passet stort sett overalt. Hadde vært fint om de bare kunne sjekke personnr opp mot en database for å sjekke om jeg er skikket til å køre bil istedenfor å måtte ha med seg enda et ID-kort som enkelt kunne vært digitalisert/lagt over i databaser. Uansett ikke det denne tråden dreier seg om. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Jeg syntes i utgangspunktet fysiske førerkort er tungvint og slitsomt, og har kjørt uten det store deler av tiden uten noe særlige problemer. Merkelige holdninger her. Hvordan mener du at du skal kunne dokumentere din førerrett i andre land dersom du ikke har med deg et fysisk førerkort? Kanskje du synes at fysisk pass er tungvint og slitsomt også? Født i bakvendtland jeg, har med meg passet stort sett overalt. Hadde vært fint om de bare kunne sjekke personnr opp mot en database for å sjekke om jeg er skikket til å køre bil istedenfor å måtte ha med seg enda et ID-kort som enkelt kunne vært digitalisert/lagt over i databaser. Uansett ikke det denne tråden dreier seg om. Om du vil ha en verden der informasjon om enkeltpersoner utveklses overlandegrenser, uten at du selv får vitre noe, bør du tenke deg om ti femten ganger til. Midlertidig kjøreseddel fungerer en del steder. Jeg har selv leid bil i Danmark på slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå