Gå til innhold

Bilder av min lydisolerte case i tre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har faktisk TO slike lcd skjermer (kjører dual pga lydredigering og mirc/www osv). Kostet meg ikke no mer enn en 21" crt og passer bedre for mitt bruk.

(2x3950kr ellerno var det vel)

 

Masse porr har jeg heller ikke, bare noen gig :smile:

(og det downa jeg bare siden jeg er divx-o-man)

Lenke til kommentar

On 2002-02-19 14:22, shahin skrev:

1. Det er bare et luftehull bak, hvor jeg skal montere 25dB vifte fra Microplex med Zalman regulator sak.

 

2. Legger til vifte i bunnen som trekker inn luft hvis det blir behov for det.

 

--------------------------------

 

Skulle anta at det blir behov for det ja,

Luften må jo komme inn et sted også !!!

Lenke til kommentar

Siste news om min trekasse (HOT! hehe):

 

Fått varer fra Microplex (bra service, men elendig at de ikke tar kort slik at jeg slipper unna billigere).

 

Titan 25dB viftene er umulig å høre på 2100-2200 RPM (bruker zalman regulator for å få dette til).

Derfor skal jeg lage det slik at luften til cpu fan hentes fra utsiden av kabinettet, gjennom et filter selvfølgelig (også nylig innkjøpt).

 

Da har jeg et luftinntak til kabinettet og trenger et "utsug" (eller hva **** det kalles, hehe). Dette får jeg til med å montere vifte nr. 2 (samme merke, regulator og rpm) i PSU. PSU vil jeg stappe inn i kabinettet pga. irriterende strømlyd. Da trekker denne ut psu/kabinettluft slik som i normale kabinetter.

 

PS: Kan anbefale "Titan 26dB 80x80mm", ingen vits å betale 640 (4xpapst) når man kan slippe unna med 276kr (4xtitan). Begge har lik ytelse men Microplex sa at Papst har bedre levetid. Regner med at Titan holder i 3-4 år og det er nok for meg, trenger ikke vifte som funker i 10år.

 

Skal også kjøpe 20x30cm plexi hos glassmester i morgen for å ha i siden. Det skal være mulig å skyve glasset ut (på skinner) for å rote inni maskinen :smile:

(bruker lister for å lage skinner)

 

Nå er jeg snart klar for Gamesphere :wink:

(ps: suger i spill, men kom ikke inn på tg... utsolgt)

 

_________________

|| Shahin aka. stratcast ||

XP1800@XP2000+ speed (1702Mhz)

2 x WD 80GB, Midiman Delta 1010 Studio lydkort, Asus A7V266-E, Acer Travelmate 527 850Mhz Laptop og masse annet skrot.

 

[ Denne Melding var redigert av: shahin på 2002-02-22 23:08 ]

Lenke til kommentar

TIPS: Lag lydfeller der luft går inn / ut av kassa. Du lager en kanal som er belagt på innsiden med noe lyddempende. F.eks. "eggekartong" - formet skumplast.

Lydfella lages omentrent sånn (tro om det blir bra):

 

___

< |

| |

| |

|__<

 

"<" viser hvor lufta går. Dette vil dempe mye viftestøy! Trenger ikke være så enorme dimensjoner på det heller.

Lenke til kommentar

Vil dere ha det STILLE ? Hvorfor sliter dere med

trekabinetter andre vifter osv.. Sett heller dataen inni en annen kasse, kanskje komoden, der den er isoloert med biltemaskum. Foran denne ytterkassen kan man ha en glassdør tettet med gummilister. Bak ytterkassen setter man to lydfeller, en for luft UT og en for luft INN. Glimmrende hvis man har vannkjøling også..

 

Hondaen

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke ha med kommoder på lan :wink:

 

Lydfelle blir ikke nødvendig etter at jeg fikk nye megastille vifter. Kjører dem på 2200rpm mens jeg holder den i hånda, da må jeg ha øret ca. 7cm fra den for å høre den (og det er siden luften blir blåst inn i øret). Så her snakker vi om STILLE vifter :smile: De bråker heller ikke pga vibrasjoner osv (bruker en på cpu nå)

 

Kjøper bassreflexport (luftinnsug for cpu vifte fra utsiden) og 20x30cm plexi i morgen (ikke for å være harry, men vil ikke ha kabinett uten åpningsmulighet :smile:

 

PSU skal også inn i kabinettet, det var en tabbe å prøve å montere den ekstern pga størresle, vekt, uglyness og først og fremst en eller annen strømlyd (bzzzzzz er til å bli gal av, hørs ikke hvis psu er internt montert).

 

Pc'en er faktisk like stille som min laptop nå, helt sinnsykt fett.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-23 01:07, Hondaen skrev:

Vil dere ha det STILLE ? Hvorfor sliter dere med

trekabinetter andre vifter osv.. Sett heller dataen inni en annen kasse, kanskje komoden, der den er isoloert med biltemaskum. Foran denne ytterkassen kan man ha en glassdør tettet med gummilister. Bak ytterkassen setter man to lydfeller, en for luft UT og en for luft INN. Glimmrende hvis man har vannkjøling også..


Hondaen


 

Hvorfor ikke bare bruke en boks som er spesielt laget til det? :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-23 12:28, H_Bozz skrev:

kjekk hjemmesida ass.. lyst å lære meg litt flash ell? =)


 

Hjelper ikke med fin side når innholdet mangler :smile:

 

De fleste sidene jeg er på har elendig design faktisk... Men kjempenyttig info... Når man har brukt 300 timer på flash'en orker man bare ikke skrive 30 sider tekst eller lage et bildegalleri osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...