Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverk mister nettforbindelsen (telenor)

Anbefalte innlegg

Har 2 pc-er og en xbox som står i nettverk via router. Routeren er tilkoblet adsl-modem.

Maskinene står på 24/7 og har funke fin fint i en måneds tid, men de siste par dagene skjer det til stadighet at nettforbindelsen mistes (sånn ca. hver 5-7 time). Maskin og adsle-modem må restartes. Så funker det fint igjen, inntell det samme skjer må nytt.

Noen som vet hva som kan være problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*kremt* nå er jeg flau...

Tok en stor opprydding i hjørnet på rommet mitt hvor alt av ledninger og duppedingser er samla opp. Etter å ha kveila og ordna, viste det seg at splitteren til ADSL-modemet var litt løst. Dvs. det nok var dette som gjorde at kontakten falt ut med jevne mellomrom..

Sorry ass!

:oops: :oops: :oops:

Lenke til kommentar
Har 2 pc-er og en xbox som står i nettverk via router. Routeren er tilkoblet adsl-modem.

Maskinene står på 24/7 og har funke fin fint i en måneds tid, men de siste par dagene skjer det til stadighet at nettforbindelsen mistes (sånn ca. hver 5-7 time). Maskin og adsle-modem må restartes. Så funker det fint igjen, inntell det samme skjer må nytt.

Noen som vet hva som kan være problemet?

Jeg har også hatt det samme problemmet i et halvt år! Men det løste seg for noen dager siden. Har prøvd masse for å løse problemet. Jeg har en maskin tilkoblet standardutstyret som fulgte med adsl-abonnentet fra telenor.

Problemet løste seg da jeg fikk et råd fra dell om å avinstaller kazaa og et serverprogram som heter my Sql server eller noe i den duren (som jeg trodde var et program som tilhørte pc'en fra begynnelsen). Etter å ha avinstallert disse programmene og fjernet dem, dvs rester av dem med et "ryddeprogram" kalt RegCleaner, virket internettkoblingen. Jeg har sluppet å restarte maskinen de siste dagene for å kunne logge meg på inernett igjen.

Jeg hadde det også slik at jeg var koblet til adsl internett fra en liten stund til 4-10 timer, til jeg "datt" ut av internett, og måtte restarte, koble meg til igjen, være på internett og til slutt igjen restarte igjen og om igjen... Ta mitt råd. Skaff deg E-donkey eller emule istedenfor kazaa visst du allerede har det.

Det jeg gjorde hjalp!!!

Jeg håper dette var til hjelp for deg! :)

Lenke til kommentar

Det har hent meg 2-3 ganger før og jeg hadde også samme problemet i helgen.

De 2 forklaringene jeg har fått fra Tele(hor) :D er at det enten er vedlikehold på linjen/sentralen eller at det er mange som er oppkoblet til samme sentral.

Om det er riktig eller ei, vet jeg ikke men det ordner seg som regel etter 1-3 dager.

Lenke til kommentar

Ser ut som det har løst seg...fikk et tips om å justere Netlimiter, som jeg bruker til å begrense ned/upload på enkelte program (Netlimiter står også på 24/7).

Upload var rett og slett satt for lavt, så linja døde etter hvert ut. Nå har jeg økt upload og redusert nedlasting, ser ut som det går bedre da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...