Gilbert Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 har et slags brukersystem, med en side som gjør at man kan oppdatere sin informasjon. har forstått det slik at UPDATE kun legger til eksisterende informasjon, men jeg kunne tenke meg at den byttet ut innholdet med det som blir forrandret av brukeren. hvordan gjøres dette på en sikker måte? vil jo nødig ha et skript som stopper opp slik at man risikerer at brukeren blir slettet. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 bruk mysql "update" query'et. du finner mer info under documentation på www.mysql.com eks: update medlemmer set navn='$navn' where id='$id' Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 tusen takk torbjørn, du har vært til veldig stor hjelp! Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 null problem, kjedet meg litt i helga Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 slik som dette? $dbc = mysql_connect("$hostname", "$sqluser", "$sqlpass"); if (!$dbc) { echo "Kunne ikke koble til databasen, prøv igjen senere!"; exit(); } mysql_select_db($dbName,$dbc) or die ("Error"); $bosted = $_POST['bosted']; $email = $_POST['email']; $visemail = $_POST['visemail']; $mottanyhetsbrev = $_POST['mottanyhetsbrev']; $hjemmeside = $_POST['hjemmeside']; $liker = $_POST['liker']; $likerikke = $_POST['likerikke']; $info = $_POST['info']; $brukernavn = stripslashes($brukernavn); $email = stripslashes($email); $info2 = htmlspecialchars($info); $sql = mysql_query("UPDATE brukere (email, bosted, visemail, mottanyhetsbrev, hjemmeside, liker, likerikke, info, medlemstid) SET('$email','$bosted','$visemail','$mottanyhetsbrev','$hjemmeside','$liker','$likerikke','$info',now()) WHERE brukernavn='$brukernavn'"); echo $sql; echo "Din informasjon er oppdatert "; Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 følg syntaksen som anvist her: http://www.mysql.com/doc/en/UPDATE.html og ikke konverter htmlspecialchars før du skal vise innholdet, er ikke noe problem med æøå i databasen. jeg pleier å bruke denne funksjonen for mysqldata: http://www.php.net/manual/en/function.mysq...cape-string.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå