Gjest Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Registrerte meg der i går, jeg er 16 år, og har ikke trent på noen måneder. Tenkte å dra dit i dag for første gang, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Er litt spent, er det noen som går på studio som kan si litt hvordan det er? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 www.stronglifts.com - Hit the gym - gjør øvelsene - gå hjem og spis. Repeter i 1 år. 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Egentlig enig. Har man helt blanke ark så er alternativet å besøke www.tn.no og finne RYP Der velger du grunnprogrammet og tar det med deg til trening. Der utfører du øvelsene som beskrevet, øvelsesguide ligger på de smme sidene. Løft den vekten du klarer 8-10 rep med og ta med deg disse tallene hjem. Disse tallene legger du inn i kalkulatoren på siden og printer ut det ferdige programmet over 6 uker. Nå er det bare til å møte opp og løfte det som står der. Det dummeste man kan gjøre er å løfte random på randome ting. Lenke til kommentar
norther Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Enig med karen over. RYP var en god start for meg, som selv for et år siden ikke hadde vært i et treningsstudio før. Anbefaler at du spør noen på treningssenteret om de kan støtte deg i f. eks. benkpress når du skal teste hvor mye du klarer å løfte. En ting er å klare å løfte 50 kg., en annen ting er å holde balansen på en øvelse du aldri har gjort før. Følger du RYP nøye og øker minst like mye som programmet sier så tror jeg du får en god start på styrketreningen din. Et annet tips er selvsagt å spise mye. Utrolig mye. Sunt. Lenke til kommentar
War Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Ryp grunnprogram 8 ganger på rad var min treningsstart. 75-95kg med lik fettprosent som tilsvarer + 3kg fett. Så programmet i seg selv er fantastisk , dvs progresjonen som er nøkkelen her og ikke øvelsene. Men enig med over, hvor mye man spiser vil påvirke om man vil rase ned i vekt, se helt lik ut eller bli sterkere. Uansett mål så vil programmet i selg selv være likt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå