Anarkibitch Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Hei! Har noen spørsmål som kanksje noen av dere har noen erfaringer med. En bekjent av meg ble tatt for en del narkotika rundt jul, og den personen har vært inne i avhør og fått brev om strafferabatt.. Den personen har ikke hørt noe mer om rettssak eller noe, så er det da stor sjans for at det ikke skjer noe mer med saken? Jeg trodde at narkotika ga en eller annen form for straff, i hvertfall når politiet kom så langt i etterforskningen med avhør osv.. Takker for seriøse svar Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Nei, det er ingen sjanse for at de "glemmer" dette. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Jeg vet om vektere som har blitt innkalt til rettsaker for å vitne mot butikktyver de fakket for tre år siden, så nei. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 De glemmer det nok ikke, viss han har fått ett saksnummer så kan han alltids ringe inn å høre. Lenke til kommentar
Anarkibitch Skrevet 19. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2014 Okei, så norge er rett og slett bare et veldig treigt land? Lenke til kommentar
process Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 (endret) Straffeapparatet er svært treigt. Det tar lang tid fra èn har blitt siktet i et forhold til det blir satt av tid til en rettsak. Man kan også måtte regne med en omtrent like lang periode fra dom har blitt avsagt i retten til man blir innkalt til soning, selv om det her er variasjoner. 6 måneder er dessverre ikke spesielt lang tid i denne sammenhengen. I mine øyne er dette svært uheldig - men det blir en annen diskusjon. Endret 19. juni 2014 av process 2 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Det glemmes aldri. Men det kan ta så mye som ett år fra man blir tatt til det kommer opp en straffesak. Kanskje enda lengre også. Han får bare fortsette livet sitt og møte opp når den tid kommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå