oLLa Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Emnet har sikkert vært oppe rundt 583 293 578 ganger, men må bare vite hva som er det beste valget før jeg kjøper meg ny PC. Skal ha Radeon 9800 PRO 128. Men det store spørsmålet er om jeg skal ha Hercules eller Sapphire! Kom med både positive og negative sider fra begge produsentene/kortene. :wink: Lenke til kommentar
Antihero Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 er ingen merkbar forskjell i ytelse. noen eksemplarer av hercules klokker bedre og vice versa hercules har blå led-vifte. sapphire er billigere. ellers kan du bare søke og lese de andre 583 293 578 postene Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Hercules kommer med bedre kjøling på minnebrikkene. Har selv Sapphire 9800 Pro og er råfornøyd. Hadde et Hercules 9700 Pro og syntes det var superbra. Konklusjon: Det er ett fett så lenge du har pengene (Hercules er litt dyrere). Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 er jo gjerne smartere å gå for et Sapphire da=) for det er et Orginalt ATi kort, og er bygget av ATi;) selv har jeg PowerColor Radeon 9800 pro, og er storfornøyd! det er AKKURAT like bra som andre 9800pro kort, men koster 500 kr mindre! også dette er et BBA kort (Built By ATi) ville nesten gått for det. da har du 500 kr til overs som du kan kjøpe noe annet fett for. i hercules sitt tilfelle, sparer du 800 ca Lenke til kommentar
laneZ Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Tenkte på det samme bare i 9700 Pro serien. Kan få bytta mitt i et Sapphire 9700 ? Klokker det lenger ? Gidder noen og poste bilde av et Sapphire 9700 Pro ? syntes han sitt ligna helt på et reint ati kort ? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 fredriku, "PowerColor Radeon 9800PRO @380/680 @Cat 3.8"??? har du klokka minnet til 680??? standard her er jo 337 jo, har du klokka minnet dobbelt så mye?? selv har jeg ikke turt å klokke høyere enn 438/391, høyere enn det hender det jeg får striper på skjermen... Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Du har helt rett, dette er tatt opp xx antall ganger. Jeg har også sagt dette xx antall ganger, velg Hercules pga bedre kjøling. Hercules. Bedre Kjøling. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Du har helt rett, dette er tatt opp xx antall ganger. Jeg har også sagt dette xx antall ganger, velg Hercules pga bedre kjøling. Hercules. Bedre Kjøling. Ja bedre kjøling, men verdt forskjellen i pris? om du ikke skal klokke kortet så ville jeg godt for det billigste.....jeg har Saphire hatt både 128 mb modellen og har nå 256 mb modellen og er superfornøyd....ingen vits å betale i dyre dommer for et kort som ikke er bedre ytelsesmessig :wink: Lenke til kommentar
enden Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 er jo gjerne smartere å gå for et Sapphire da=)for det er et Orginalt ATi kort, og er bygget av ATi;) Forklar hvorfor dette er smartere? Det er jo allerede poengtert at Hercules har bedre kjøling, noe som resulterer i bedre klokkingsegenskaper. Hva er din begrunnelse for at bba er bedre enn pba? Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Mitt Sapphire Radeon 9800 Pro 256 med vannkjøling klarer 470/390... mmmm Det er gøy... PS: uten voltmodding eller noe sånt, og ja, det går stabilt - uten artifacts. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 er jo gjerne smartere å gå for et Sapphire da=)for det er et Orginalt ATi kort, og er bygget av ATi;) Det er Sapphire som produserer de aller fleste BBA kortene. selv har jeg PowerColor Radeon 9800 pro, og er storfornøyd!det er AKKURAT like bra som andre 9800pro kort, men koster 500 kr mindre! også dette er et BBA kort (Built By ATi) PowerColor er visnok en av de få untakene som produserer kortene selv. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 fredriku, "PowerColor Radeon 9800PRO @380/680 @Cat 3.8"??? har du klokka minnet til 680??? standard her er jo 337 jo, har du klokka minnet dobbelt så mye?? selv har jeg ikke turt å klokke høyere enn 438/391, høyere enn det hender det jeg får striper på skjermen... Husk at minnet er DDR, dvs at nå når du har frekvensen på minnet klokket til 391, så er ddr-hastigheten hele 782. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 er jo gjerne smartere å gå for et Sapphire da=)for det er et Orginalt ATi kort, og er bygget av ATi;) Det er Sapphire som produserer de aller fleste BBA kortene. Ja, ironisk nok, så er det ATI kortene som er "Built by Sapphire" Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 PowerColor er visnok en av de få untakene som produserer kortene selv. Ehm, trodde det bare var Hercules som hadde pba 9800pro kort jeg..? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Mitt kjører 486/392 :wink: Lenke til kommentar
bambam Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 er jo gjerne smartere å gå for et Sapphire da=)for det er et Orginalt ATi kort, og er bygget av ATi;) selv har jeg PowerColor Radeon 9800 pro, og er storfornøyd! det er AKKURAT like bra som andre 9800pro kort, men koster 500 kr mindre! også dette er et BBA kort (Built By ATi) ville nesten gått for det. da har du 500 kr til overs som du kan kjøpe noe annet fett for. i hercules sitt tilfelle, sparer du 800 ca 1. Hva er fordelen med BBA kort? 2. PowerColor kortene er veldig lite overklokkingsvennlige :-? Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Noen som har erfaringer med kort fra Hightech? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 PowerColor er visnok en av de få untakene som produserer kortene selv. Ehm, trodde det bare var Hercules som hadde pba 9800pro kort jeg..? Fra det jeg har hørt produserer Sapphire kortene for Hercules med en annen PCB farge. Kjøle løsningen monterer Hercules selv. De som produserer kortene selv er (etter det jeg vet) PowerColor, Gigabyte, Tyan og Asus. Er litt usikker med Asus. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 får å svare på topic: går for det samme. du merker ikke forskjell. satans gode kort begge to. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Hercules og Asus (ny ATI leverandør, berre hatt nvidia før) er dei einaste som er Powered By Ati (PBA), og iallefall hercules har hatt bedre ytelse enn sapphire, powercolor osv i alle tester eg har sett. (ikkje masse, men et par tre % ) Sapphire, connect3d, powercolor og ATI har 100% identiske kort. (BBA, built by ati) Einaste som skiller dei er forpakning og bundle. Ville sjøl gått for asus eller hercules, då dei har bedre kjøling. Sapphire har hatt en del ustabilitet pga varme (iallefall på tidlige 9700 modeller), og det lover jo ikkje akkurat bra . Har hercules sjøl, storfornøyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå