Knut S Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Sitter nå bare her i høyden og glaner jeg da Se bildet Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Her ville jeg kutta nede slik at greina går rent ut på nedre ramme slik at diagonalen unngår hjørnet og dermed skaper mer spenning. Scroll ned, dekk til og ta en titt. Men her må du da ikke foreta noen etterforstørring for du ligger akkurat på kanten etter croppinga, men holder deg noenlunde innenfor selv om litt mindre kanskje kunne gitt enda mer skarphet. Jeg kjenner ikke ditt kamera og redigeringsprogram, men hvis du finner ut hvor du kan redusere siste operasjon så kunne du her gi et oppskarpingsklikk for så å redusere igjen så kanskje du fikk kompensert for tap. men slikt på prøves ut og ikke bare fastslås i en kommentar. Et av dine bedre hva skarphet angår dette. Jeg kunne tenkt meg litt mer luft til venste. Roar Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 19. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2014 Her ville jeg kutta nede slik at greina går rent ut på nedre ramme slik at diagonalen unngår hjørnet og dermed skaper mer spenning. Scroll ned, dekk til og ta en titt. Men her må du da ikke foreta noen etterforstørring for du ligger akkurat på kanten etter croppinga, men holder deg noenlunde innenfor selv om litt mindre kanskje kunne gitt enda mer skarphet. Jeg kjenner ikke ditt kamera og redigeringsprogram, men hvis du finner ut hvor du kan redusere siste operasjon så kunne du her gi et oppskarpingsklikk for så å redusere igjen så kanskje du fikk kompensert for tap. men slikt på prøves ut og ikke bare fastslås i en kommentar. Et av dine bedre hva skarphet angår dette. Jeg kunne tenkt meg litt mer luft til venste. Roar tusen takk for god tilbakemelding og gode tips Roar. Ja her kan jeg se godt hva du mener, dessverre klarte jeg å slette Raw fila, så får ikke prøvd meg frem igjen på dette bildet typisk Ja er vel enig at dette ble en av mine bedre på småfugl ang skarphet. Så kanskje jeg begynner å nærme meg Som sagt redigering kan jeg så veldig lite om, burde nok gått noe kurs kanskje på det? Jeg bruker forøvrig adobe photo elements 12 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg