Woodoo Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Jeg har kanskje tenkt å kjøpe meg en ny subwoofer. Prisen kan være på opptil 4000 kroner. Den skal spille høyt, det er det viktigste. Jeg har tatt en titt på PS 418 hos Eltek: www.mamut.com/homepages/Norway/1/18/dynabel//subdet245.htm Er denne bra? Er det noen andre dere vil anbefale? Lenke til kommentar
neon king Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 hvis du skal bygge skjøl så sjekk ut ljudia du må også ta forsterker og plater med i prisen hvis du ikke har det den eltek subben tror jeg gir et sinnsykt trøkk men du må ha stor forsterker Lenke til kommentar
Woodoo Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 Hva koster det sånn ca. for forsterker og plater til den subwooferen? Må jeg ha noe i tillegg hvis jeg kjøper disse høyttallerne? Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Hva med denne? Spiller sikkert høyt nok. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Til hjemmebruk ville jeg nok aldri tatt den du har sett på hos eltek, men heller den som C. Alshus referer til... Det skal dog sies at ingen av de subwooferene går noe særlig dypt 40 og 30Hz er absolutt ingenting å skryte av når det gjelder frekvensgang Lenke til kommentar
Woodoo Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 Nei, frekvensgangen var ikke stort å skryte av... Jeg kan strekke prisen til 5000. Jeg vil ha en subwoofer som kan gå dypt, og som kan spille høyt. Jeg skal bruke subwooferen på et stort rom. Om det er selvbygg eller ikke spiller egentlig ingen rolle. Noen som har noe å anbefale? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 www.dynabel.no kjøp 2 dynabel phobos, de koster 2500kr stk om du bygger de selv, til gjengjeld får du kinolyd. Lenke til kommentar
Woodoo Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 Phobos går heller ikke så veldig dypt da... Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 kjøp et JBL gti 12 element eller noe lignende. Så en brukt effektforsterker, 22mm Sponplater, delefilter og kabler. Det er lite på markedet som kan konkurere med det oppsettet hvis du bygger kassen skikelig. Dette forutsetter jo at du har en pre out eller ren forforsterker da. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Hvis du skal ha en billig subwoofer som spiller høyt, kan du jo ta en titt på denne Eltax subwooferen frekvensgangen er 25-170Hz noe som er helt greit, og den koster bare 3000kr. Har selv 12" versjonen av denne subwooferen og er ganske fornøyd med den. Den er god på kraftig rumlebass og treig hard bass, men ikke så god på rask tekno osv. Så hvis du ikke er kresen når/vis du hører på tekno sp er nok denne et godt kjøp. Lenke til kommentar
Xi13 Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 kjøp et JBL gti 12 element eller noe lignende. Så en brukt effektforsterker,22mm Sponplater, delefilter og kabler. Det er lite på markedet som kan konkurere med det oppsettet hvis du bygger kassen skikelig. Dette forutsetter jo at du har en pre out eller ren forforsterker da. Det er masse på markedet som grisebanker et slikt oppsett og til en lavere pris. JBL gti er laget for å lage jordskjelv bagasjen på en bil. Den har ikke noe innendørs å gjøre. Lenke til kommentar
Woodoo Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 Jeg vil helst ha 15". Er det noen subwoofere som spiller høyere enn eltax som koster under 5000 kroner? Lenke til kommentar
Xi13 Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Jeg vil helst ha 15". Er det noen subwoofere som spiller høyere enn eltax som koster under 5000 kroner? Lite trolig. Lenke til kommentar
neon king Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 se om du finner 1-2 brukt cerwin vega lw15x masse trykk Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Phobos går heller ikke så veldig dypt da... sier hvem da? nm, denne subben skal spille bra, ikke sprenge ut ørene på folk. Lenke til kommentar
Xi13 Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Jeg sier at den ikke går dypt, Eltek sier at den ikke går dypt, alle andre sier at den ikke går dypt, måleinstrumentene sier at den ikke går dypt, katta mjauer at den ikke går dypt, sauen breker at den ikke går dypt, hanen galer at den ikke går dypt, fuglene synger at den ikke går dypt, osv, osv Den går ikke dypt! Skjønner du nå? Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Ja. Cerwin Vega fra Hi-Fi Klubben er veien å gå. Ta også en titt på Dali SWA-12, SWA-15 Suite S1.2 som du også finner på Hi-Fi Klubben. Lenke til kommentar
neon king Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 vant ikke phobos en test over 6andre subwoofere i 5000-7000kroners klassen (er ikke sikker men mener å ha lest det en plass) den går ikke så veldig dypt heller sats på cerwin vega hvis du skal ha trykk har selv lw 10x å har ikke hørt mange 10"som har no særlig mer trykk Lenke til kommentar
Woodoo Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt brukte høytallere? Hvor kan jeg få kjøpt lw15x? Lenke til kommentar
neon king Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt brukte høytallere? Hvor kan jeg få kjøpt lw15x? du får sjekke bruktmarkeder den selges ikke mer hi-fi klubben har en 12" tror også med tiden at cerwin vega vil lage en 15" av den nye modellen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå