Gå til innhold

Hvorfor AMD?

Earendil

Anbefalte innlegg

jeg skjønner ikke hvorfor folk gidder å diskutere AMD vs INTEL. Det er bare latterlig uansett.

AMD vs Intel er ikke en latterlig diskusjon. Det er jo noe av det mest morsomme som eksisterer for hardware-nerder! Det som er kjedelig er folk uten "open mind". Folk som ikke takler fakta, eller som ikke forstår at det er en pågående utvikling som gjør at i det ene øyeblikket er intel på topp, mens i det andre er amd på topp. ("på topp" mht ytelse, toppfart, varmeutviking, teknologi, kompleksitet altså, mange "topp"`er)

at noen kan si at noe er bedre enn det andre skjønner jeg ikke... :roll:

Jeg klokket min xp2500+ barton til 2300mhz og da fikk jeg lik benchmark score som en kompis som har intel p4 2.8 800fsb. og når AMD cpuen koster 1/3 vil jeg mene at det er et bedre kjøp.

mao mer for pengene...

Nettopp her forteller du jo hvorfor amd er "best" for deg. Den gav deg mest ytelse for pengene siden du klarte å klokke den til 2300mhz.

Men amd har ikke sjans til å ta over intels "monopol" tror jeg.

"ikke sjans" er et farlig uttrykk i denne bransjen. Hvem trodde at noen skulle klare å ta knekken på 3dfx i voodoo2, voodoo3 tidene?

Jeg håper ikke amd klarer å ta over noe monopol. Jeg synes det er best når det svinger fra 30-70% markedsandel. Det betyr en jevn, og jeg mener sunn, priskrig der vi, sluttbrukerne, til slutt vinner.

DrErling

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, når har AMD begynt å ta igjen Intel. Heldigvis! :D

En ny undersøkelse viser at AMD har over 60% av hjemmepc-markedet. Noe som overrasker meg med tanke på at Intel prosessorer er mer stabile og utvikler mindre varme. Men dette har vel ikke så mye å si når noen bruker et så "fantastisk" OS som Windows.

Uansett, AMD-prosessorer er bedre på spilling men ikke mye:

www.home.no/stein-ivar-g/benchmark.htm

17%! Dette er jo svært lite...

AMD prosessorer er billigere, ja, men ikke bedre til hyper-treading.

Jeg har selv AMD, men har kun hatt det for å forhindre at Intel for et monopol som m$ har.

Men derfor lurer jeg på hva dere synes: Burde jeg nå kjøpe Intel for å forhindre monopolet?

Så du trur at ditt valg av CPU kan forhindre en monopolsituasjon.

Det virker som et ekstremeksempel av ordtaket "lita tue kan velte stort lass"

Skal du ha deg cpu så kjøper du selvfølgelig den du har lyst på/ har råd til og ikkje den og den cpuen fordi kompisen din fram på dalen sei du skal kjøpe den. ( dårlig eksempel)

Og markedsandelane kjem til å gå opp og ned heile tida.

Tviler på at AMD kjem til å gå kruken i nærmaste framtid og samma med Intel.

Lenke til kommentar

Skal ikke diskutere dette, jeg sitter bare her og ler for meg selv, men vil bare nevne at her er det i første post lagt ut en link som det hennvises til og hvem har laget den, jo AMD, tenker med skrekk og gru på hvilket hyl og skrik det hadde vert her om den hadde vert laget av Intel :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...