Earendil Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Ja, når har AMD begynt å ta igjen Intel. Heldigvis! En ny undersøkelse viser at AMD har over 60% av hjemmepc-markedet. Noe som overrasker meg med tanke på at Intel prosessorer er mer stabile og utvikler mindre varme. Men dette har vel ikke så mye å si når noen bruker et så "fantastisk" OS som Windows. Uansett, AMD-prosessorer er bedre på spilling men ikke mye: www.home.no/stein-ivar-g/benchmark.htm 17%! Dette er jo svært lite... AMD prosessorer er billigere, ja, men ikke bedre til hyper-treading. Jeg har selv AMD, men har kun hatt det for å forhindre at Intel for et monopol som m$ har. Men derfor lurer jeg på hva dere synes: Burde jeg nå kjøpe Intel for å forhindre monopolet? Lenke til kommentar
Planiar Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Bios used on AMD Athlon 64 based systems is not available for public, yet. Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 du burde kjøpe det som er best på markedet. hvis intel mister kunder så er det fordi at deres varer ikke oppfyller kravene til kundene. de vil da bli tvunget til å endre på sine varer slik at de kan konkurrere, noe AMD ikke vil gjøre siden deres produkter er populære. når AMD sine produkter ikke er gode nok, så må de gjøre det samme. slik vil det fortsette helt til en av firmaene ikke kan fortsette slik. noe som mest sannsynlig ikke vil skje på veldig lenge.... PS: Digger AMD!!! De ruler! Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Men derfor lurer jeg på hva dere synes: Burde jeg nå kjøpe Intel for å forhindre monopolet? Ja nå MÅ du kjøpe Intel, eller så tar AMD over hele markedet. PS: Digger Intel!!! De ruler! Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Tror kanskje du har misforstått noe her... Hvis du skal gå mot monopol, så bør du kjøpe AMD. For selv om AMD (ifølge dine tall) har 60% av hjemmePC-markedet, betyr ikke dette at de har 60 % av det totale markedet. Forrige måling jeg så, viste ca 80/20, i Intel sin favør (har nok forandret seg noe i det siste, husker heller ikke om tallene er riktig) Hvis du har bestemt deg for å gå imot monopol, så bør du vel kjøpe en AMD, vet ikke hva slags prisklasse du skal ha det i, men enten så må det vel bli en XP2500+, eller FX-51 3200+, ("low-end" - high-end) Fra intel bør du kjøpe etter at de har satt ned prisene, og da gå for en 2,6 GHz "C", eller en 3,4 Ghz "C" ("low-end" - high-end) Vet ikke om dette hjalp deg, men bestem hva du vil kjøpe utfra lommebok, bruk, og interesser Lenke til kommentar
menT4l Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Du sier at "intel er mer stabil enn AMD"... Jeg bare lurer, hva legger du i den setningen? At intel's cpu'er crasher mindre? For isåfall tror jeg du skal ta deg et tak og lese litt rundt omkring. Lenke til kommentar
NexteR Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 intel ER bedre derfor er det også dyrere enklere forklaring finnes det ikke...nesten ALLE min kompiser som har pc har bare AMD *skuffet* det er jo nesten halve prisen for en AMD prosessor enn en intel pentium..... mvh NexteR Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 WTF er vel ordet for denne tråden. Intel har ikke mer stabile CPUer enn AMD, Intel er den produsenten som akkurat nå har mest varme CPUer på markedet, Intel har fortsatt klart størst markedandel. Jeg kommer til å fortsette med å kjøpe AMD i lang tid framover. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 intel ER bedre derfor er det også dyrere enklere forklaring finnes det ikke...nesten ALLE min kompiser som har pc har bare AMD *skuffet* det er jo nesten halve prisen for en AMD prosessor enn en intel pentium..... mvh NexteR Det er jo klart at folk kjøper AMD hvis Intel er så mye dyrere og AMD egner seg best til spilling... Men jeg håper bare det at AMD ikke får det som m$... Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Forstår ikke helt hva du vil med denne tråden... :-? Intel har vel fremdeles flest markedsandeler totalt. Og hva stabilitet og varmeutvikling angår, så tror jeg at du bør underbygge disse uttalesene dine litt mer. Hvilke tall har du basert dette på, og hvor har du funnet dem? Jeg kommer ihvertfall til å kjøpe det som gir meg best ytelse for mine penger totalt neste gang. Så lenge det ferdige produktet passer mine behov, driter jeg lodrett i hvilken produsent som står bak. Monopol eller ei. :wink: Lenke til kommentar
DOCTOR Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Uansett, AMD-prosessorer er bedre på spilling men ikke mye: hvor har du det fra? Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 Uansett, AMD-prosessorer er bedre på spilling men ikke mye: hvor har du det fra? Se på linken helt øverst. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Ja, når har AMD begynt å ta igjen Intel. Heldigvis! En ny undersøkelse viser at AMD har over 60% av hjemmepc-markedet. Grunnen til det er jo at de flest sitter på AMD XP prosessorer som kom for lenge siden. Intel har først begynt å bli meir populært de siste månadene og den største % av de som kjøper datamaskiner kjøper ikkje ny kvart år. For 2-3 år siden var den ingen tvil for de fleste: AMD var best i forhold til ytelsepris, så derfor har de 60%. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 feilpost Feilpost under "Prosessorer"? Tviler jeg sterkt på... Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Jeg holder med Intel bare pågrunn av prinsipp.. Husker en gang jeg hadde en AMD-K6-2 333MHz.. Den gikk like tregt som en Intel PI 166MHz.. Den gangen var ikke AMD akkurat det beste du fikk på markedet.. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 AMD prosessorer er billigere, ja, men ikke bedre til hyper-treading. Jeg har selv AMD, men har kun hatt det for å forhindre at Intel for et monopol som m$ har. Men derfor lurer jeg på hva dere synes: Burde jeg nå kjøpe Intel for å forhindre monopolet? Nei selvfølgelig er ikke AMD kjappere til Hyperthreading, da de ikke har denne funksjonene i det hele tatt.... Velg hvilken prosessor du vil du... Markedet kommer til å gå en eller annen vei uansett Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Hva er det med diskusjoner der AMD og iNTEL nevnes? Det går et par tre poster, så kan du banne på at tråden blir flamet av fanboys, som ikke har et åpent nok sinn til å takle den informasjonen som finnes. Dette gjelder selvfølgelig både AMD-fanboys og iNTEL-fanboys. FANBOYS: GO AWAY!!! (det var min CapsLock for i dag) DrE Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Ja, når har AMD begynt å ta igjen Intel. Heldigvis! En ny undersøkelse viser at AMD har over 60% av hjemmepc-markedet. Grunnen til det er jo at de flest sitter på AMD XP prosessorer som kom for lenge siden. Intel har først begynt å bli meir populært de siste månadene og den største % av de som kjøper datamaskiner kjøper ikkje ny kvart år. For 2-3 år siden var den ingen tvil for de fleste: AMD var best i forhold til ytelsepris, så derfor har de 60%. AMD er fremdeles best på ytelse/pris, men intel har et lite forsprang i rein ytelse (i dei fleste sammenhenger, av og til er amd raskere ). Men det er jo bra for markedet at AMD tar seg opp, og kanskje ender med å gå i overskudd til jul Lenke til kommentar
Ali-Baba Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 jeg skjønner ikke hvorfor folk gidder å diskutere AMD vs INTEL. Det er bare latterlig uansett. at noen kan si at noe er bedre enn det andre skjønner jeg ikke... Jeg klokket min xp2500+ barton til 2300mhz og da fikk jeg lik benchmark score som en kompis som har intel p4 2.8 800fsb. og når AMD cpuen koster 1/3 vil jeg mene at det er et bedre kjøp. mao mer for pengene... Men amd har ikke sjans til å ta over intels "monopol" tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå