Mekker`n Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Halo Fikk spons av jobben på fantastiske 3000,- for å kjøpe min egen jobb laptop! Selvom jeg ikke har peiling på laptop ser jeg fort at man får jo bare søppel til den prisen. Jeg er jo et "gamer hue". Er vant til overkill og 200mb internett. Jeg putter inn det samme selv så taket er da 6000,- og jeg skal spørre om hjelp i tillegg.. Jeg trenger et objekt med god nok prossesor og muligheter. Samme hvor crappy det er bare jeg får bytta det ut. Jeg får panikk av treige laptopper og jeg er redd for å kjøpe noe jeg ikke klarer å bruke. Jeg er forberedt på og måtte oppgradere til ssd disk, ram osv som enda en utgift, men da må jeg hvertfall kjøpe noe som kan fikles med. Jeg vil ikke putte mer penger i det akkurat nå. Det er et par ting jeg må prøve ut først. Jeg ser etter en kjedelig klassisk, helst matt svart og ikke større enn 15,6" skjerm laptop. Den må ha tastatur og ikkenoe flipp, flopp, touch, penn eller whatever. Jeg skal ha windows 7, men det skal jeg vel klare å innstallere selv. Eller har det kommet en sånn føkka win8 sperre? Da jeg lager en del HD klipp på stasjonær pc`en må hvertfall grafikken være god nok til å spille av dem. Batteri/vekt er eller ikke noe som spiller noen stor rolle. Den vil stort sett stå på en benk med kabelen i. Jeg har et litt sært ønske som er seriell port, men det skal gå fint uten. CD rom er eller ikke nødvendig. Den skal bli brukt til å dra en del store programmer(f.eks 40gb) hvor man blar i bilder, tekniske data, litteratur osv. Kjøre mye programmer samtidig. Laste store pdf filer og typisk kontor bruk vil jeg tro. Den må ha et par usb innganger og den må være overkill til sitt formål! Jeg gir snart opp og da kjøper jeg sikkert noe dritt. Eller noe alt for dyrt bare for å være sikker. Å da blir den for god for å stå på et verksted å støve så jeg tar den med hjem. Å da er plutslig skjermkortet for dårlig... Jeg trenger noe "passende" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå