forbjok Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Er det noen som vet hvordan en Pentium-M 1.5 (kombinert med ATi Mobility Radeon 9000) vil fungere til gaming? Nå er ikke spill det maskinen vil bli brukt mest til, men jeg vil likevel ha muligheten til å kunne kjøre spill som Half-Life (Counter-Strike), Quake 3 og Unreal Tournament/2003 i akseptabel hastighet.. I tillegg, er det noen som har prøvd å kjøre Linux på en Pentium-M maskin? Lenke til kommentar
e-foo Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 det funker glimrende med dagens spill, men til hl2 og andre dx9 spill som kommer i fremtiden bør en helst ha 9600 til Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Er det noen som vet hvordan en Pentium-M 1.5 (kombinert med ATi Mobility Radeon 9000) vil fungere til gaming? Nå er ikke spill det maskinen vil bli brukt mest til, men jeg vil likevel ha muligheten til å kunne kjøre spill som Half-Life (Counter-Strike), Quake 3 og Unreal Tournament/2003 i akseptabel hastighet.. I tillegg, er det noen som har prøvd å kjøre Linux på en Pentium-M maskin? Burde ikke være noe problem i det heletatt,cpu yter sånn omtrent som en 2,6 gigHz og skjermkortet greier fint å kjøre de spillene. Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 I tillegg, er det noen som har prøvd å kjøre Linux på en Pentium-M maskin? Kjører RedHat 9.0 på min centrino maskin nå. Er en liten utfordring å få strømstyringa til å fungere optimalt, men det går greit. På maskina mi er det intel 855 integrert skjermkort, man trenger en patch for å få dette til å fungere optimalt. Det skal ikke være noe tilsvarende problem med ATi brikkene så vidt jeg vet. Sjekk denne sida for en oversikt over linux på bærbare. Knut Lenke til kommentar
forbjok Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 På den maskinen jeg lurer på å kjøpe (Cl50) er det Ati mobility radeon 9000, så skjermkortet burde ikke være noe problem... er det noen som vet om det er noen forskjell i størrelse og sånn på 9000 og 9600? hvis ikke burde det jo være mulig å oppgradere til 9600 senere når det blir nødvendig. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 På den maskinen jeg lurer på å kjøpe (Cl50) er det Ati mobility radeon 9000, så skjermkortet burde ikke være noe problem... er det noen som vet om det er noen forskjell i størrelse og sånn på 9000 og 9600? hvis ikke burde det jo være mulig å oppgradere til 9600 senere når det blir nødvendig. Normalt er ikke sånt gjort i en handvenning,det er mest sansynelig loddet og er en dyr operasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå