brusher11 Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Jeg har noen gamle slektsforskningsdokumenter jeg vil skanne inn på maskinen min. Har en Agfascan e20, med Scanwise og Readiris 4.17. Dokumentene det er snakk om er av noen år gamle og noe av teksten er ganske uklar. Teksten er i tillegg skrevet på en skrivemaskin. Har prøvd å lese det inn, men maskinen klarer ikke å tyde tegnene. Fins det noen måte jeg kan skanne inn dokumentet som et bildet, for så å forbedre det i f.eks. Photoshop? Annen programvare jeg kan/bør bruke? Noen som har andre erfariger, tips, så setter jeg veldig står pris på det! Tusen takk for all hjelp! Lenke til kommentar
AndVorD Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Jeg lurer på bort i mot det samme. Noen som kan hjelpe oss? Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) Du må bruke et såkalt OCR scanne program, dette kan hende er med scanneren eller finnes på produsentens hjemmeside. Men disse er som regel ganske dårlige. Anbefaler OmniPage fra ScanSoft. Det finnes også rene tekst-scannere, men det er vel ikkje aktuelt OmniPage Endret 2. mars 2004 av kvikks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå