Gå til innhold

Røska med meg dette hjem fra El-kjøp jeg=)

Anbefalte innlegg

Hei!

Var nettopp og dumpa en gammal TV utafor el-kjøp i Sandvika, og der stod det et fullstappa ATX-kabinett som jeg selfølgelig røska med meg...

Kom hjem og åpna det, og der stod det masse rart.

Blant annet en del ting jeg ikke har peiling på hva er, som for eksempel en sak som stod i en 5.25" plass..Det står Colorado350 foran på den, og du kan stikke inn et eller annet foran på den...Bak er det tilkobling til Diskett-kabel og Molex...Noen som vet hva dette er??

Pcen inneholdt også en 2x eller 4x sony CD-brenner og 8x CD-rom..

Pentium 166mHz prosessor :roll:

Ikke SD-ram, men SIMM-ram faktisk!!

Seagate Medalist 6.45GB harddisk :woot:

PCI skjermkort ATI 3D RageII med S-video og compositt-utgang :o

Et slags skjermkort av en eller annen type med en VGA-inngang og en VGA-utgang...Noen som vet hva dette er??

Dette er et forholdsvis gammelt ATX-tower, og jeg lurer på om jeg kan sette inn mitt forrige hovedkort med AMD 500mHz prosessor i det??

Vil det passe??

Mvh Tomzern

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er et ATX tower, vil ATX hovedkort passe. Noe din gamle sannsynlighvis er. Dette ser du fort.

Den "tingen" du prøver og forklare er vanskelig og fatte noe av.

Hvordan er inngangen, i front? Avlang og på størrelse med en diskettstasjon? Klarer du få tak i bilde?

Likner det på en slik som er øverst her?

Fant ikke noe bedre bilde i farten :-?

Lenke til kommentar

Åja...Kan jeg bruke den til noe spess da?

Takk for at dere utførte researchen for meg :)

Ja jeg vet at det skal virke siden det er ATX, men det hullet du setter den metallgreia på der hvor de integrerte utgangene på hovedkortet kommer ut, ser ut som den er litt større enn på andre atx-tower...Har ikke noe å prøve med her og nå...

Mvh Tomzern :)

Lenke til kommentar

Du kan bruke tapestreameren til å ta backup med. Er ikke sikker på hvilken type kassett med tape som skal til, men det finner du fort ut av med litt nettsøk på Colorado 350 eller noe sånt. En slik kassett koster fra en hundrings og oppover til 5-6 hundre eller så, alt etter kapasiteten.

I alle fall, den PC-en har nok vært i bruk i et firma siden de bryr seg om den typen backup. Du finner kanskje regnskapet og navnet på firmaet også i PC-en... :lol:

Lenke til kommentar
I alle fall, den PC-en har nok vært i bruk i et firma siden de bryr seg om den typen backup. Du finner kanskje regnskapet og navnet på firmaet også i PC-en... :lol:

De fleste firma pleier og avmagnitisere/ødelegge/ta ut harddisken når de hiver slikt...

Ellers er det en håpløs bedrift :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...