Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

AirPort Time Capsule, Dobbel NAT

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har et lite problem her...

Vi får internett trådløst inn på huset fra radio/ basestasjon. På husveggen står en trådløs mottaker der det går gabel inn i huset til router som er en AirPort Time Capsule. På denne AirPorten får jeg opp en feilmelding om dobbel NAT. Problemet er at hvis jeg setter den til bromodus som Apple anbefaler, kan nettleverandøren min se alle enhetene som er koblet til nettverket. Hvis jeg setter den til DHSP/NAT som nettleverandøren anbefaler får jeg feilmeldings som nevnt over....

Så, hvordan kan jeg fikse dette? Hvis jeg kjører bromodus kobler alle trådløse enheter seg til mottakerboksen ute på veggen og ikke til routeren iflg. nettleverandør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Hva slags dings er den trådløse mottageren? Siden TCen din varsler dobbel NAT, er det trolig en router innebygget i denne også, og når du ikke setter TC i AP-mode, vil du få dobbelt NAT. Du har 2 alternativer, enten kjøre TC i AP-mode, eller få leverandøren til å sette den trådløse mottageren i bridge mode, og kjøre TC i router mode. Alternativt kan du ignorere feilmeldingen, og velge å kjøre dobbelt NAT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...