Gå til innhold

Trening i sommer "ORK"

Anbefalte innlegg

Hei.

Har trent stabilt (med pauser i ny og ned, på maks 1-2mnd) de siste 6-7 årene. Elsker følelsen av å ha trent, og kroppen når man vedlikeholder den. I sommer er jeg i et fult sommervikariat og merker nå etter et par dager at jeg blir relativt sliten av jobben og de tidlige morgenene. Jeg mangler derfor litt motivasjon for treningen, og jeg har begynt å gå lei de forskjellige treningsprogrammene (prøvd veldig mange). Lurer derfor på om noen kan hjelpe meg sette opp et program for sommeren, helst 3 dager i uken (muligens fullkroppsprogram). Tenker jeg blir medlem av et billig treningstudio (akkurat ferdig student og ingen lønning før august), så håper noen har tips sånn at jeg kan komme meg ut av denne slappe tilværelsen :p

MvH: Bjarte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vanskelig å foreslå et treningsprogram når du sier du har prøvd, og er lei mange, men ikke nevner hvilke. Da er det jo en god sannsynlighet for at vi bare nevner ting du allerede har prøvd.

Prøv utetrening. Finn deg en park med stenger, og tren kroppsvektøvelser. Burde være et greit avbrudd fra det du er vant til.

Lenke til kommentar

Takk for svar, ja forsto dette - Men skrev det på jobb så ble litt hastet.

Startet med å trene helkroppsprogram 3 ganger i uken som 17 åring, gjorde dette i ca 1 år.

Etter en liten pause begynte jeg igjen i militæret, her ble det mye gåing/løping og enkle kroppsvektøvelser (push, pull, situps, burpeeys, spensthopp og div).

Begynte for 3 år siden med 2 splitt program, trente da 4 ganger i uken. Delte i bein og bryst og rygg, armer, skuldre, mage.

Siden den gang har jeg trent div 2 splitt program, mye 3 splitt og en god stund 4 splitt.

Veit ikke hvorfor, men har blitt så mye rutine i mange av øvelsene og har derfor ikke samme motivasjon. Men fortsatt et sterkt ønske og vilje om å holde kroppen ved like!

NB! Som 17 åring var jeg 194 cm (utvokst) og veide 74 kg, idag er jeg like høy (nesten ihvertfall) og veier kanskje 83-84 kg (Var 85, men faller nedover). Har tatt veldig lang tid for meg å vokse noe særlig, og selv med et stort inntak av mat og mye restitusjon føler jeg veldig lite fremgang

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...