Gå til innhold

xp3000+ eller xp3200+ ???

trym13

Anbefalte innlegg

jeg lurte på om det er smart og kjøpe en xp3000+ eller en xp3200+ ?

jeg syntes det var litt stor pris forskjell på bare 200 mzh pluss...

men er det vært det ?

altså og betale nesten 1500 kr mer for 200 mer mzh og 400 FSB ?

hva ville dere anbefalt ? xp3200 ? eller xp3000 ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke mye forskjell mellom 3000+ og 3200+ kjøp heller en 2500+ den klokker lett til en 3000+ og kjøpe en 3000+ eller 3200+ er bare tull når de uansett ikke tilsvarer mer en p4 2.6 ghz

du virker ikke akkurat så nøytral da, bare se på avataren.. uansett, jeg

er enig med deg i at å overklokke en 2500+ er ett av de bedre alternativene.

Lenke til kommentar

jo. men tingen er at jeg hakke en eneste aning av hvordan man overklokker ( :o )

eneste jeg veit er at man må stille i bios og at det kan fucke hele CPUen vis du gjør feil..

kan dere gi meg en liten veiledning av hva jeg trenger osv. ? :D

Lenke til kommentar
jo. men tingen er at jeg hakke en eneste aning av hvordan man overklokker ( :o )

eneste jeg veit er at man må stille i bios og at det kan fucke hele CPUen vis du gjør feil..

kan dere gi meg en liten veiledning av hva jeg trenger osv. ? :D

Du skal være god om du "fu*ke" prossessoren. Det er også veldig enkelt og overklokke. Kjøp deg en XP2500+ og forhør deg litt rundt/la en kamerat vise deg. Hvis du er så heldig og ha overklokkings kamerater :wink:

Lenke til kommentar

Lurte på dette pga hvor stabilt HK (hovedkortet) ditt er til overklokking..

På de fleste nyeste HK er det mulighet for å endre på fsb med 1 og 1..

Barton prosessoren er også multilier låst opp så det er lekende lett å klokke denne..

Siden du sier at du ikke har snøring på OC har du vel ikke så stor peiling på fsb, multiplier?

Uansett, når du øker multiplier, øker du bare hastigeten på prosessoren..

Når du klokker fsb øker du hastigheten på hele systemet..

Vcore, som er hvor mye strøm prosessoren får, bør du prøve å ligge unna. Får cpu (prosessor) får mye strøm, kan den bli for varm og dø.

Begynn med å øke multipier med 0,5 om gangen til det ikke går mer..

Så klokker du fsb..

Dette kan selfølgelig også gjøres andre veien..

Husk på at når du klokker fsb er det viktig å vite at du klokker hardisker osv.. Dette kan føretil nedsatt levetid på disse.

HUSK!!

Du må huske på å låse agp/pci hastigheten til en fast hastighet hvis du skal klokke fsb. Øker du fsb for mye uten å låse agp porten kan du ødelegge skjermkort++

Lenke til kommentar

ok jeg må faktisk inndrømme at jeg er så blokka i hue på detta med overklokking at jeg ikke en gang veit hvordan jeg går inn i bios og hva det agp sakene og alt det der er.

(flaut) :oops:

skjønner godt vis dere gir opp med og putte vett i hjernen min men hadde fan meg trengt en veivisning fra bånn til topp av hvordan overklokke en xp2500 til xp3000 eller xp32000 :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...