farmentium Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Hei. Har kjøpt ein ny 3 TB WD30EZRX som ikkje kommer opp med meir enn 747 GB i min datamaskin. Har siste versjon av Bios til mitt hovedkort og har 64 bit Windows 7 Ultimate. Nokon som har erfaringer som kan hjelpe meg med løysing? Lenke til kommentar
Djn Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 (endret) Hvordan ser den ut i disk managment? Har det noen effekt om du sletter partisjonen og lager en ny? edit: Det ser ut til å være et problem med eldre intel RST-drivere. Prøv disse. Endret 18. juni 2014 av Djn Lenke til kommentar
myhken Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 (endret) Det er et veldig vanlig problem (søk på Google f.eks). Du må gjøre om disken til GPT i disk managment (høyreklikk på disken og velg GPT) Da får du tilgang til all plassen. Dette er alltid et problem med disker større enn 2 TB. Edit: Se tabell fire på denne siden, så ser du hvordan. Endret 18. juni 2014 av myhken Lenke til kommentar
Hareide Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Ser ut som om det er flere som har opplevd det samme. Ta en titt her: http://www.tomshardware.co.uk/forum/287288-32-seagate-hard-drive-showing-746gb Lenke til kommentar
farmentium Skrevet 18. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2014 Nei, har prøvd det men den kommer ikkje fram med meir enn 747 GB som mulig størrelse på volumet, har skiftet partisjonsmetode. Har også vert inne i datamaskinbehandling sett på det der, men samme volumet der Lenke til kommentar
myhken Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 (endret) Gjort nøyaktig det som står under tabell 4 på denne siden da: http://support.microsoft.com/kb/2581408 Endret 18. juni 2014 av myhken Lenke til kommentar
farmentium Skrevet 18. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2014 Det er et veldig vanlig problem (søk på Google f.eks). Du må gjøre om disken til GPT i disk managment (høyreklikk på disken og velg GPT) Da får du tilgang til all plassen. Dette er alltid et problem med disker større enn 2 TB. Edit: Se tabell fire på denne siden, så ser du hvordan. Har prøvd dette og det utgjer nesten inge forskjell Lenke til kommentar
Djn Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Prøvde du også de nye RST-driverene? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Kan du legge ved et sjermbilde fra disk management så vi kan se hvordan det ser ut da? Lenke til kommentar
farmentium Skrevet 18. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2014 Prøvde du også de nye RST-driverene? Rst-drivere? Opplys meg ver så snill Lenke til kommentar
Djn Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 (endret) Se lenke i post #2. (RST er intel rapid storage technology - altså SATA-driverene deres.) Endret 18. juni 2014 av Djn Lenke til kommentar
filter100 Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Fikk samme problemet etter å ha slettet 1 volum på min 3 tb disk, visst du leser den tråden som jeg fikk hjelp i så kanskje du får det til https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1582259 for meg holdt det å laste ned denne så kom det tilbake : https://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&ProdId=2101&DwnldID=23496&ProductFamily=Software+Products&ProductLine=Chipset+Software&ProductProduct=Intel%C2%AE+Rapid+Storage+Technology+(Intel%C2%AE+RST)&lang=eng Mvh Stig T Lenke til kommentar
Hareide Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Du kan sjekke versjonen du har nå, ved å: Start (evt windows+R) -> devmgmt.msc -> IDE ATA/ATAPI controller -> Intel® 7 Series/C216 Chipset Family SATA ACHI Controller (dobbelclick) -> Les av "Driver version". Nå er eksemplet over tatt fra min egen maskin, så disk controlleren din kan hete noe annet. Du finner sansynlig at versjonen du har er litt gammel ~11.0? Lenke til kommentar
farmentium Skrevet 18. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2014 Kan du legge ved et sjermbilde fra disk management så vi kan se hvordan det ser ut da? klarer rett og slett ikkje å legge inn eit bilde her, kan ikkje det eingang Lenke til kommentar
Djn Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Prøv de nye driverene først, hvis ikke kan vi snakke deg gjennom det også. (Gå hit; du vil ha setupRST.exe .) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå