Tanner Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 (endret) Hei. Er på utkikk etter en billig bil nå som jeg har en pause fra studiene. Fant denne annonsen på AutoDB.no og skulle gjerne hatt noen meninger på om dette kan være et godt kjöp eller ikke. AutoDB-kode: 1676129 Har bedt om bilder fra innsiden av bilen, og sjekket EU på vegvesen.no. Den må godkjennes innen 30.09.2014. Hva mer bör jeg spörre selger om för jeg i det hele tatt vurderer kjöpet? Er ikke veldig aktuelt å oppsöke selger heller för jeg har en viss peiling på tilstanden på bilen. Har lite greie på bil å skulle gjerne hatt noen tips. Om noen har forslag til andre biler, kom gjerne med dem. Her er en liten pekepinn på hva jeg er på utkikk etter. - 20 000kr helst mindre selvfölgelig. - Vil har litt krefter, minst 110hk. Og det er vel egentlig det hele. Kan hentes i Möre og Romsdal og Sör-Tröndelag. Hvis det er et tilbud jeg slettes ikke kan si nei til. Kan jeg strekke meg til Oppland og Hedemark. Takker for alle svar. Endret 18. juni 2014 av Tanner Lenke til kommentar
hean Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Ikke aktuelt å oppsøke selger før du vet tilstanden på bilen???????? Så hvordan klarer du å finne ut tilstanden på bilen før du kontakter selger? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 (endret) En Audi til 15.000kr kan fort koste mye mer, så du bør være forsiktig, spesielt om du ikke har kontrollen før du reiser på tvers av landet. Litt av en loffgriller forøvrig. Endret 18. juni 2014 av Gavekort Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 I den prisklassen bør du velge en bil med billigst mulig dele/verkstedspriser først av alt. Jeg ville om mulig bedt selger sørge for en EU kontroll siden det uansett er så nære fra datoen, for der kan det fort bli dyrt. Evt. selv tatt den på en NAF test før du avgjorde om bilen er et godt kjøp. Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 18. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2014 Ikke aktuelt å oppsøke selger før du vet tilstanden på bilen???????? Så hvordan klarer du å finne ut tilstanden på bilen før du kontakter selger? Om du leser annonsen ser du at det ikke er så veldig mye informasjon. Jeg lurte på om det var noen spørsmål jeg burde stille og få svar på før jeg i det hele tatt vurderer å dra å se på den. Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 18. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2014 I den prisklassen bør du velge en bil med billigst mulig dele/verkstedspriser først av alt. Jeg ville om mulig bedt selger sørge for en EU kontroll siden det uansett er så nære fra datoen, for der kan det fort bli dyrt. Evt. selv tatt den på en NAF test før du avgjorde om bilen er et godt kjøp. En NAF test tar en for stor prosent av budsjettet mitt synes jeg. Skal høre om EU kontroll, om den går fint er det nok en kjøp for min del. Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 18. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2014 En Audi til 15.000kr kan fort koste mye mer, så du bør være forsiktig, spesielt om du ikke har kontrollen før du reiser på tvers av landet. Litt av en loffgriller forøvrig. Det er akkurat det jeg er redd for. Må nok prøve å få kjøpt en bil som vil kreve lite penger i ettertid. Og når du nevner det. Ja, loffen kan man ta med seg ustekt. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 En Audi til 15.000kr kan fort koste mye mer, så du bør være forsiktig, spesielt om du ikke har kontrollen før du reiser på tvers av landet. Litt av en loffgriller forøvrig. Det er akkurat det jeg er redd for. Må nok prøve å få kjøpt en bil som vil kreve lite penger i ettertid. Og når du nevner det. Ja, loffen kan man ta med seg ustekt. Er du utålmodig? Jeg ville ventet til du fant en i området om du skal se på noe i den prisklassen. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 I den prisklassen hadde jeg nok heller sett etter en japsebil. Toyota Carina E eller Corolla for eksempel. Billig, kjedelig, og få negative overraskelser (om noen). 2 Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Kritz har et poeng. Det høres ikke ut som du har all verdens midler til eventuelle reparasjoner, og det er nok av ting som kan gå galt med en gammel A4. EU-kontrollen dreier seg hovedsakelig om utslipp og sikkerhet, og sier lite om den generelle tilstanden på bilen. Den kan gå gjennom kontrollen og fortsatt ikke være verdt mer enn vrakpanten. Lenke til kommentar
hean Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 (endret) Kritz har et poeng. Det høres ikke ut som du har all verdens midler til eventuelle reparasjoner, og det er nok av ting som kan gå galt med en gammel A4. EU-kontrollen dreier seg hovedsakelig om utslipp og sikkerhet, og sier lite om den generelle tilstanden på bilen. Den kan gå gjennom kontrollen og fortsatt ikke være verdt mer enn vrakpanten. Går den gjennom kontrollen... er den verdt mer enn vrakpanten så lenge den ikke har andre grove synlige feil. Har hatt en Audi A6 1996 snart ett år men enda ikke hatt noen reperasjoner på den... i den prisklassen er uansett ett sjansespill å kjøpe biler. Risikoen blir så klart redusert betraktelig ved at bilen nettopp er EU-godkjent men den er helt klart der. For 20 000 kr får du råd til en splitter ny scooter, kanskje det er veien å gå Endret 19. juni 2014 av Nasciboy 1 Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 1.8 125HK er etter hva jeg husker en treg og tørst motor- drivverkskombo. Forstilling (bærekuler) var vel også problematisk på de bilene. Ville spurt. Husk også å sjekke når registerrem sist ble byttet, dyrt å bytte, mulig motorhavari hvis den ryker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå