Gega Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Halloen, Hva er det raskeste og beste hovedkortet til P-4 men som samtidig ikke koster skjorta? (ikke over 1500.-) Det er vel egentlig Abit. Asus. Epox og MSi som er de beste, Men hvilken av de er det beste kjøpet? Og hvilket chipset skal jeg satse på? Mvh Geir Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Abit IS7 er vel det som gir mest for pengene iallefall om du skal klokke Lenke til kommentar
jevel Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Hva bruker du nå, Snekker'n? Ga du opp IC7-MAX3? Begynner å bli opptil flere måneder siden jeg skiftet HK her nå. På tide med noe nytt. -KJ Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Sitat Hva bruker du nå, Snekker'n? Ga du opp IC7-MAX3? Begynner å bli opptil flere måneder siden jeg skiftet HK her nå. På tide med noe nytt. -KJ Neida, det var en feil på det første fikk nytt og det funker perfekt :wink: Lenke til kommentar
Gega Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 Jeg blir neppe å klokke noe...så det trenger ikke være bra på klokking. Satser heller på stabilitet. Raid er heller ikke nødvendig...Men jeg vil SATA Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Abit IS7-G har det sjølv og er kjempe fornøyd Det koster ca en tusing. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 ikke kjøp MSI 875p neo2 fisr det kortet er bare tull hadde et sånt før måtte sende det inn 2 ganger før det ble samme feil på det raid kontolleren ble ødelagt og en annen venn av meg har send det inn 3 ganger og fått nytt og det siste funker helt fint så det er masse feil på de kortene så hold deg unna msi :wink: nå har jeg et asus kort som funker helt fint og er mye bedre. asus og abit er de beste hovedkort merkene og msi kort funker helt fint når de funker noe som er veldig kjeldent. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Sitat ikke kjøp MSI 875p neo2 fisr det kortet er bare tull hadde et sånt før måtte sende det inn 2 ganger før det ble samme feil på det raid kontolleren ble ødelagt og en annen venn av meg har send det inn 3 ganger og fått nytt og det siste funker helt fint så det er masse feil på de kortene så hold deg unna msi :wink: nå har jeg et asus kort som funker helt fint og er mye bedre. asus og abit er de beste hovedkort merkene og msi kort funker helt fint når de funker noe som er veldig kjeldent. Og dette finner du da ut av at du har vært uheldig og hatt problemer med ditt? Har du noen kjennskap til feilprosenten til de forskjellige merkene? På ITButikken oppgir de RMA i prosent under hver vare. ASUS sitt 875P kort har nesten 10% RMA, mens MSI sitt tilsvarende har 0(!)% Sørg for å underbygg påstandene dine før du roper over deg neste gang, for sånt som dette roper bare useriøsitet lang vei. -KJ Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Ja, har som sagt mange hovedkort innom her i løpet av året, både til test og bygging av maskiner til andre og så skifter jeg jo en del selv, jeg har enda ikke hatt problemer med MSI men det har jeg med asus. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Jeg har hatt mange ASUS HK og noen få Abit. Aldri hatt MSI. Mine erfaringer ar at ASUS er svært bra kort med skjelden tekniske feil som kan spores tilbake til HK. Derimot Abit har jeg hatt problemer med. Når det gjeder MSI så kan man jo lese på FORUMET her at det er en del som plages. Jeg trur at Snekker'n og jeg har forskjellig syn på dette med HK. Men generelt så trur jeg at både ASUS, Abit og MSI er bra HK. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Sitat Mine erfaringer ar at ASUS er svært bra kort med skjelden tekniske feil som kan spores tilbake til HK. Må si meg enig. Har selv hatt 5 ASUS kort. Har ikke opplevd noen som helst problemer. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Sitat Jeg har hatt mange ASUS HK og noen få Abit. Aldri hatt MSI. Mine erfaringer ar at ASUS er svært bra kort med skjelden tekniske feil som kan spores tilbake til HK. Derimot Abit har jeg hatt problemer med. Når det gjeder MSI så kan man jo lese på FORUMET her at det er en del som plages. Jeg trur at Snekker'n og jeg har forskjellig syn på dette med HK. Men generelt så trur jeg at både ASUS, Abit og MSI er bra HK. Om vi har så forskjellig syn vet jeg ikke, men det jeg skriver er av egen erfaring. Har dermed ikke sagt at asus er dårlige for det er de ikke, men det er det merket av de 3 nevnte jeg har hatt flest feil på. Er klar over at en del her på forumet klager på msi men det er i hovedsak socet A kort, og at disse ikke kan klokkes så høyt men det er vel strengt tatt ikke en feil på kortet. :wink: Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 dennis87, ikke snakk om du ikke har peiling! Lenke til kommentar
Yezz` Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 (endret) *slettet* Endret 3. desember 2003 av Yezz` Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Sitat Halloen, Hva er det raskeste og beste hovedkortet til P-4 men som samtidig ikke koster skjorta? (ikke over 1500.-) Det er vel egentlig Abit. Asus. Epox og MSi som er de beste, Men hvilken av de er det beste kjøpet? Og hvilket chipset skal jeg satse på? Mvh Geir ASUS P4P800Deluxe til kr.1391,- hos Komplett.no. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Sitat Sitat Halloen, Hva er det raskeste og beste hovedkortet til P-4 men som samtidig ikke koster skjorta? (ikke over 1500.-) Det er vel egentlig Abit. Asus. Epox og MSi som er de beste, Men hvilken av de er det beste kjøpet? Og hvilket chipset skal jeg satse på? Mvh Geir ASUS P4P800Deluxe til kr.1391,- hos Komplett.no. Ja dette er også et meget bra kort. Lenke til kommentar
Warp Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Tror jeg går for ASUS P4P800Deluxe til kr.1391,- hos Komplett.no. Har hatt ASUS tidligere og det har ikke vært noe problem med de... Har også hatt MSI og Epox....vil mene de er bra de også. Om jeg går for ASUS P4P800Deluxe så er det vel en fordel å kjøre en P-4 som har PC800 for å få raskest mulig system. eller? Men hvordan er det da med minnet, Hvilket type minne bør jeg satste på? (jeg tenker på pc2100. pc2700. pc3200 osv osv) eller har det ikke så mye å si for meg som ikke skal overklokke? Og hvor stor forskjell er det egentlig på pc800 kontra pc533 cpuèr? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Sitat Tror jeg går for ASUS P4P800Deluxe til kr.1391,- hos Komplett.no. Har hatt ASUS tidligere og det har ikke vært noe problem med de... Har også hatt MSI og Epox....vil mene de er bra de også. Om jeg går for ASUS P4P800Deluxe så er det vel en fordel å kjøre en P-4 som har PC800 for å få raskest mulig system. eller? Men hvordan er det da med minnet, Hvilket type minne bør jeg satste på? (jeg tenker på pc2100. pc2700. pc3200 osv osv) eller har det ikke så mye å si for meg som ikke skal overklokke? Skal du kjøpe ny P4 prosessor så vent til etter den 26. 10 da går disse ned i pris skal du klokke så kan du si det som en gylden regel at en 2,4 og 2,6 bør ha 4000 eller 4200 ram, en 2,8 bør ha 3700 eller 4000 ram en 3,0 og 3,2 bør ha 3500 eller 3700 ram om du skal klokke. Skal du ikke klokke kjøper du 3200 brikker da disse kjører på 400 mhz altså synkront med cpu. Ja det er bra forskjell på 5333 og 800, skal du kjøpe ny er det ikke tvil kjøp 800. Lykke til. Lenke til kommentar
Warp Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Takk for tipset.. Men om jeg ikke skal klokke. har jeg da behov for minne som kjører så fort?? De blir veldig mye dyrere enn PC2700 Lenke til kommentar
jevel Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Skal du bruke P4 PC800 CPU, så må du ha PC3200 minne for å utnytte den. -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå