Seigemannen Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Heisann! jeg har en Eizo 19" crt skjerm som har både vga-inngang og 5-pluggers rgb-inngang. Vil jeg merke noen forskjell på kvaliteten ved bruk av denne i forhold til en vanlig vga-kabel? Jeg syns det er litt bortkastet å betale over 200kr for en bnc/rgb sak hvis den ikke er bedre enn den vanlige vga kabelen :-? (edit: leif) Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Kjøpte en slik kabel selv, til min Viewsonic P95f. Syntes det var bortkastede penger. Merket absolutt INGEN forskjell. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 du vil antageligvis ikke merke forskjell, da signalet er VGA på vei ut fra skjermkortet. En kjede er aldri sterkere enn det savakeste leddet :wink: Lenke til kommentar
orjanskaar Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Det har ikke noe med å få bedre bilde... Viss du skal ha vga kabelen lengre enn 20m bør du gå over til koaks da signalet ellers vil bli for dårlig....i think... Lenke til kommentar
Seigemannen Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 Har nok ikke planer om å plassere pc og skjerm og pc mer enn 20 meter fra hverandre med det første, så da holder jeg meg til vga-kabelen Takker for raske svar Lenke til kommentar
tore- Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 For å dra denne tråden opp igjen... Jeg har en Samsung SyncMaster 959NF. Vil man med BNC plugger slippe å stille inn skjermen, slik man slipper på DVI? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Vil man med BNC plugger slippe å stille inn skjermen, slik man slipper på DVI? Nei, DVI er digitalt signal, det er enklere å håndtere for skjermen. BNC er jo nøyaktig de samme analoge signalene som er i en VGA plugg, skjermen må konvertere disse til digitalt og dermed trengs endel justeringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå