Gjest medlem-23990 Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Ja, men det går ikke an å få nukes inn i ryggsekker og kofferter. Det finnes så langt bare på film... Johnsen. Den artikkelen du linket til beviser jo nettopp at Frankrike står bak nesten hele atom-programmet til Israel. Så nei, det er ikke psykotisk å si at de står bak alt som har med atomvåpen å gjøre der. USA solgte noen tonn tungtvann som Norge også gjorde. Frankrike satte hele driten på plass, og fortsatte å hjelpe de utvikle det. Franco-Israeli nuclear cooperation is described in detail in the book "Les Deux Bombes" (1982) by French journalist Pierre Pean, who gained access to the official French files on Dimona. The book revealed that the Dimona's cooling circuits were built two to three times larger than necessary for the 26-megawatt reactor Dimona was supposed to be--proof that it had always been intended to make bomb quantities of plutonium. The book also revealed that French technicians had built a plutonium extraction plant at the same site. According to Pean, French nuclear assistance enabled Israel to produce enough plutonium for one bomb even before the 1967 Six Day War. France also gave Israel nuclear weapon design information. CIA drev å snopa rundt i Israel for å finne ut om de hadde lagt atomvåpen. De tok for seg å gjøre inspeksjoner for å finne ut hva de drev med. Vet ikke om du syns det var ganske ansvarlig gjort, men det syns nå jeg. Vil bare hakke noen hull i den forståelse av engelsk, eller kanskje bare gjorde du det på gøy: og de stillte også et par atomforskere til disposisjone etter tillatelse ifra USA Perrin said that the United States had agreed that the French scientists who worked on the Manhattan Project could apply their knowledge at home provided they kept it secret. Oi, det var noe litt annerledes enn du sa ja. USA sa til franskmennene at de kunne bruke kunnskapen hjemme om de ville, så lenge de holdt det hemmelig. Hjemme. I Frankrike. Holde det hemmelig. Når man holder noe hemmelig, deler man det vanligvis ikke ut til andre. Så der ser vi åpenbart hvordan du har vridd på ting, igjen. Må virkelig være tungt å være deg, jeg hadde vært helt utslitt hvis jeg skulle vri på ting så mye som du gjør hele tiden. Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Johnsen. Den artikkelen du linket til beviser jo nettopp at Frankrike står bak nesten hele atom-programmet til Israel. Så nei, det er ikke psykotisk å si at de står bak alt som har med atomvåpen å gjøre der. DIN IDIOT SEIXON! Leste du i det hele tatt hele artikkelen? Kan du vennligst slutte å vri på fakta og KUN finne linker som er laget av amerikanske "patrioter"? Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Ja. Og jeg har til og med tatt ut sitater og bevist at det du sa var helt feil. USA gav ikke franskmenn tillatelse til å gi atomkunnskap til Israel. USA gav franske forskere tillatelse til å bruke atomkunnskapen i Frankrike, så lenge de holdt den hemmelig (mao. ikke gav den til andre). Hva gjorde Frankrike da? Akkurat det USA sa de ikke skulle. Gav kunnskapen til Israel. Gav kunnskapen til Irak... Russland gav den til Iran... Leste DU artikkelen? Det står ikke det du sier det står. Det står faktisk det jeg sa, at Frankrike er bak hele skiten. USA solgte Israel tungt vann, som Norge også gjorde. Deretter hevder du at USA står mer bak det enn noen andre... selv om de ikke gav Frankrike tillatelse til å gi kunnskapen til Israel... selv om det var Frankrike som satte opp atomreaktoren der... og gav dem støtte med det... Linker laget at amerikanske patrioter? Um, jeg brukte ingen linker. Jeg brukte linken du gav meg. Kanskje du bør friske opp engelsken din. Lenke til kommentar
Pin Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Det er ikke vanskelig å se anleggene for psykopati, fyren er faktisk ganske gal, og en farlig morder, som ikke går av veien for å bruke våpen mot de land han ikke kan fordra. Sammen med Goebbles, Göring og Himmler vil den amerikanske lederen falle, og hans fall vil bli dypt. Det har kommet frem at USA forsyner Israel med atomvåpen. Må nok arrestere deg. Hvis du leser din egen link så testa Israel ut de rakettene som USA solgte til dem i may 2000, dvs under Clinton administrasjonen. Så der falt jo hele posten din samme, kan godt hende noen andre har skrevet dette, men gidder ikke lese alle svarene når du har laget en tullete post. OG USA har IKKE solgt atom stridshoder til Israel, de har solgt rakketter som i følge den artikkelen kan bære A-stridshoder. Det er STOR forskjell! edit: btw ser at noen diskuterer OM Israel har atom våpen, hvis min historie kunnskap er riktig testet Israel ut sine første atom våpen i 1968 i det indiske hav, Israel har aldri vedgått det, men alle de andre kjente våpen maktene nektet for at det var dem som hadde testet våpen i det området på det tidspunktet. Og andre kilder viser det samme. Så det er et allment akseptert faktum at Israel har Atom våpen. De har utviklet dem selv, men har selfølgelig sneket til seg litt kunnskap her og der og litt hjelp her og der. Men det er mange land inkludert norge som har hjulpet til dette (norges salg av tungtvann til israel på 60 og 70 tallet). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå