Gå til innhold

Godt Valg i Prisklasse 8-12.000.-kr ?

Anbefalte innlegg

Er dette Systemet sånn tålig bra? eller burde det forandres på noe?

Hovedkort: Abit Nf7-s V2.0 939.-kr

Cpu: AMD XP 3000 1975.-kr

Ram: Twinmos pc3200 1024mb 1575.-kr

Kabinett: Skyhawk Midi-tower 795.-kr

Strømforsyning: chieftec 360w 450.-kr

Skjermkort: Sapphire Raedon 9600 256mb 1273.-kr

Harddisk: WDC 120Gb (trenger ikke har 2x80gb) 0.-kr / 897.-kr

Cpu kjøler: thermaltake Spark 7+ 395.-kr

DVD-Brenner: Nec Nd 1300 1145.-kr

Skjerm: trenger ikke el hansol 920 19'' 0.-kr / 1633.-kr

Tastatur/mus : trenger ikke el logitech cord mx ca 900.-kr

Har jeg Glemt noe da? eller burde noe forandres? Jeg er selv en typisk Alrounder, trenger kansje ikke et fult så kraftig system da?. driver litt med video redigering også.

Pris Totalt: uten skjerm, Harddisk og Tastatur: Ca 8.547.-kr (inkl mva)

Pris Totalt : komplett, Med alt : ca 11.977.-kr (inkl mva)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er en Xp 2500 eks nesten like bra på for eks. 3d mark 2001? Har lyst på en pc med 3ghz. fordi det er litt tøft :) , men hvis en xp2500 er sånn omtrent like bra så er det jo ingen grunn til og kaste pengene ut av vinduet :cry: ! 1Gb ram er vel heller kansje ikke nødvendig? jeg har klart med fint med mine 256ddr ram lenge. er det mye forskjell på om ram brikken har hastighet eks pc 2100 istefor pc3200?

Lenke til kommentar

Altså hvis du kommer til å drive med videoredigering MYE, så vil jeg anbefale det som er sagt tidligere, nemlig intel CPU og 1 GB pc 3500/4000. Men hvis dette ikke er spesielt viktig men kan dog heller ikke utelates vil du få ganske my for pengene hvis du kjøper xp2500+ og kjører den på 3200+ hastighet. Jeg kjører min på 2.3 GHz. Og i tillegg nøye deg med 512Ram. Men det er opp til deg. Så kan du eventuelt legge inn et litt bedre skjermkort, men nå vet ikke jeg hvor mye du kommer til å spille da?

Jeg selv driver med litt videoredigereing med min [email protected] og 512 PC3500 Ram, og det funker fint. Men på den andre siden så er det ikke noe jeg driver med hver dag :) .

Lenke til kommentar

Tja jeg spiller vel kansje 1/3 av tida 1/3 skolearbeid og lignende. også resten av tida kommer jeg til og holde på med video redigering, musikk, og masse annet rart. trenger ikke det beste skjermkortet,men må kunne spille Empire Earth og unreal tournament 2003,return to castle wolfenstein og lignende spill, fint og glatt. skjermkortet jeg har nå klarer wolfenstein nesten glatt hele tida, og det er et 64mb skjermkort som heter hercules 3d prophet 4500 . så et 9600 kort må vel være bra nok i massevis til mitt bruk?

Lenke til kommentar

Takk for informasjonen, nå ble jeg litt klokere hvertfall. mange sier jeg burde ha bedre skjermkort her ser jeg. men jeg kommer nok ikke til og bruke data'n så mye til spill, så trenger ikke et så veldig bra skjermkort.

så kansje ha 512mb minne og xp 2500 istedenfor.

Hilsen - AMD_XP3000

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...