Ergoforce Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 (endret) Har et problem med å logge på nettbank. Får feilkoden BID-1118 som sier jeg skal vente 10 min og prøve på nytt. Problemet har vært i 4 dager nå. Ting jeg har prøvd.. - Fjernet JAVA og tillegg, +complete remove, install på nytt. Java testet OK på sidene til Java, og andre steder. - Tømt midl. internet filer / temp - Testet på IE, Chrome og Firefox. Samme feil på alle 3 - Nulstilt modem/router - Prøvd med andre DNS adresser - Testet nettpunkt med annen pc. Fungerer fint. - Disabled Antivirus - Ringt Sparebanken + DNB kundeservice.. Kunne ikke hjelpe. OS er Win8.1 Pro og java update 60.. Noen der har andre ideer hva jeg kan prøve.. ? Endret 18. juni 2014 av Ergoforce Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Lastet du ned java fra de offisielle nettsidene? Lenke til kommentar
Djn Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 1118 ser ut til å være en kommunikasjonsfeil. De er ganske ordknappe i beskrivelsene, men jeg vil tippe det betyr bankid-appleten ikke får kontakt med serveren den skal snakke med. Hvilken brannmur har du på maskinen? Kan du se om den f.eks. blokkerer java fra å snakke med internett? Lenke til kommentar
Ergoforce Skrevet 19. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2014 Er original Java ja.. og brannmur er den i Win8.. Også prøvd med den avslått.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Kanskje det er noe feil med din Bank-ID i server-enden. Prøv på en annen PC. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 BID-1118 er vanligvis en konfigurasjonsfeil lokalt på brukerens datamaskin. Last ned og kjør JavaRa versjon 2.6. Oppdater JavaRa definisjonene. -Gå inn i Additional tasks og fjern oppstartsoppføringen, utdaterte Firefox Extensions og temp files. -Gå tilbake og fjern JRE. -Lukk JavaRa, vent med en evt. restart. -Fjern følgende mapper: C:\Users\User\AppData\LocalLow\Sun\Java C:\Program Files\Java C:\Program Files (x86)\Java -Restart datamaskinen. Last ned Java Windows Offline fra følgende lenk: http://java.com/en/download/manual.jsp Velg 64-bits versjonen kun dersom du faktisk bruker en 64-bits nettleser. Lukk nettleseren og installer Java Windows Offline Test nettbanken på nytt. Lenke til kommentar
Ergoforce Skrevet 20. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2014 BID-1118 er vanligvis en konfigurasjonsfeil lokalt på brukerens datamaskin. Last ned og kjør JavaRa versjon 2.6. Oppdater JavaRa definisjonene. -Gå inn i Additional tasks og fjern oppstartsoppføringen, utdaterte Firefox Extensions og temp files. -Gå tilbake og fjern JRE. -Lukk JavaRa, vent med en evt. restart. -Fjern følgende mapper: C:\Users\User\AppData\LocalLow\Sun\Java C:\Program Files\Java C:\Program Files (x86)\Java -Restart datamaskinen. Last ned Java Windows Offline fra følgende lenk: http://java.com/en/download/manual.jsp Velg 64-bits versjonen kun dersom du faktisk bruker en 64-bits nettleser. Lukk nettleseren og installer Java Windows Offline Test nettbanken på nytt. Samme jeg hadde gjort tidligere, men i litt mer tilfeldig rekkefølge.. Men kom et skritt videre etter oppskriften.. Kommer så langt nå, jeg får lagt inn engangskode nå, men så får jeg feilen BID-1119.. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Kan du teste din bankid her: https://www.bankid.no/Hjelp-og-nyttige-verktoy/Nyttige-verktoy/Test-din-BankID/ Lenke til kommentar
Ergoforce Skrevet 23. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2014 Kan du teste din bankid her: https://www.bankid.no/Hjelp-og-nyttige-verktoy/Nyttige-verktoy/Test-din-BankID/ Kommer så langt som til signering, og får så BID-5000.. som skulle betyde ip adressen endrer seg underveis.. ?? Prøvd både å bruke dhcp og fast ip, samt forskjellig DNS, men samme resultat.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Har du prøvd på en annen nettverksforbindelse? Der er nok ikke IPen på din PC som endres, men IPen du NATes til gjennom din router (altså den du får fra din ISP). Lenke til kommentar
Ergoforce Skrevet 24. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2014 Har du prøvd på en annen nettverksforbindelse? Der er nok ikke IPen på din PC som endres, men IPen du NATes til gjennom din router (altså den du får fra din ISP). Har fast ip fra ISP'n.. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 (endret) BID-5000 er en kommunikasjonsfeil, inkl. bytte av ip-adresse men ikke begrenset til dette. Hvilken nettleser bruker du? Har du forsøkt en annen (etter siste installering av java)? Endret 24. juni 2014 av mobile999 Lenke til kommentar
Ergoforce Skrevet 24. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2014 BID-5000 er en kommunikasjonsfeil, inkl. bytte av ip-adresse men ikke begrenset til dette. Hvilken nettleser bruker du? Har du forsøkt en annen (etter siste installering av java)? Testet tidligere med Chrome, Firefox og IE, og etter siste Java testet med Chrome og IE.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 (endret) Men du har fortsatt ikke prøvd med en annen PC, eller med samme PC på et annet nettverk? Da kan du finne ut om feilen ligger på din PC, på ditt nettverk eller i BankID-systemet. Endret 24. juni 2014 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 - Testet nettpunkt med annen pc. Fungerer fint. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Ups! Må begynne å lese alt før jeg sier noe. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 etter siste Java testet med Chrome og IE.. Hva er nettverksinstillingene i java kontrollpanel? Kontrollpanel -> Programmer (?) -> Java kontrollpanel Slå på konsollen under avanserte instillinger i Java kontrollpanel. Kjør "ipconfig /flushdns" i kommandolinje med administrator privilegier. Test bankid på nytt og sjekk om konsollen gir noe hint om hva som er feil. https://www.bankid.no/Hjelp-og-nyttige-verktoy/Nyttige-verktoy/Test-din-BankID/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Du kan også prøve å slette Temporary files i Java (fra kontrollpanel), ikke sikker på om disse slettes ved reinstall av Java. Lenke til kommentar
Solsen Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 Hei, Fant du ut løsningen på dette? Får samme feilmelding på to XP PCer, men Windows 7 PC virker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå