Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettbank BID-1118


Anbefalte innlegg

Har et problem med å logge på nettbank. Får feilkoden BID-1118 som sier jeg skal vente 10 min og prøve på nytt. Problemet har vært i 4 dager nå.

Ting jeg har prøvd..

- Fjernet JAVA og tillegg, +complete remove, install på nytt. Java testet OK på sidene til Java, og andre steder.

- Tømt midl. internet filer / temp

- Testet på IE, Chrome og Firefox. Samme feil på alle 3

- Nulstilt modem/router

- Prøvd med andre DNS adresser

- Testet nettpunkt med annen pc. Fungerer fint.

- Disabled Antivirus

- Ringt Sparebanken + DNB kundeservice.. Kunne ikke hjelpe.

 

OS er Win8.1 Pro og java update 60..

 

Noen der har andre ideer hva jeg kan prøve.. ?

Endret av Ergoforce
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1118 ser ut til å være en kommunikasjonsfeil. De er ganske ordknappe i beskrivelsene, men jeg vil tippe det betyr bankid-appleten ikke får kontakt med serveren den skal snakke med. Hvilken brannmur har du på maskinen? Kan du se om den f.eks. blokkerer java fra å snakke med internett?

Lenke til kommentar

BID-1118 er vanligvis en konfigurasjonsfeil lokalt på brukerens datamaskin.

 

Last ned og kjør JavaRa versjon 2.6. Oppdater JavaRa definisjonene.

-Gå inn i Additional tasks og fjern oppstartsoppføringen, utdaterte Firefox Extensions og temp files.

-Gå tilbake og fjern JRE.

-Lukk JavaRa, vent med en evt. restart.

-Fjern følgende mapper:

C:\Users\User\AppData\LocalLow\Sun\Java

C:\Program Files\Java

C:\Program Files (x86)\Java

-Restart datamaskinen.

 

Last ned Java Windows Offline fra følgende lenk:

 

http://java.com/en/download/manual.jsp

 

Velg 64-bits versjonen kun dersom du faktisk bruker en 64-bits nettleser.

Lukk nettleseren og installer Java Windows Offline

 

Test nettbanken på nytt.

Lenke til kommentar

BID-1118 er vanligvis en konfigurasjonsfeil lokalt på brukerens datamaskin.

 

Last ned og kjør JavaRa versjon 2.6. Oppdater JavaRa definisjonene.

-Gå inn i Additional tasks og fjern oppstartsoppføringen, utdaterte Firefox Extensions og temp files.

-Gå tilbake og fjern JRE.

-Lukk JavaRa, vent med en evt. restart.

-Fjern følgende mapper:

C:\Users\User\AppData\LocalLow\Sun\Java

C:\Program Files\Java

C:\Program Files (x86)\Java

-Restart datamaskinen.

 

Last ned Java Windows Offline fra følgende lenk:

 

http://java.com/en/download/manual.jsp

 

Velg 64-bits versjonen kun dersom du faktisk bruker en 64-bits nettleser.

Lukk nettleseren og installer Java Windows Offline

 

Test nettbanken på nytt.

 

Samme jeg hadde gjort tidligere, men i litt mer tilfeldig rekkefølge..

Men kom et skritt videre etter oppskriften..

Kommer så langt nå, jeg får lagt inn engangskode nå, men så får jeg feilen BID-1119..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har du prøvd på en annen nettverksforbindelse? Der er nok ikke IPen på din PC som endres, men IPen du NATes til gjennom din router (altså den du får fra din ISP).

Lenke til kommentar

BID-5000 er en kommunikasjonsfeil, inkl. bytte av ip-adresse men ikke begrenset til dette.

 

Hvilken nettleser bruker du? Har du forsøkt en annen (etter siste installering av java)?

Testet tidligere med Chrome, Firefox og IE, og etter siste Java testet med Chrome og IE..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Men du har fortsatt ikke prøvd med en annen PC, eller med samme PC på et annet nettverk? Da kan du finne ut om feilen ligger på din PC, på ditt nettverk eller i BankID-systemet.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

etter siste Java testet med Chrome og IE..

 

Hva er nettverksinstillingene i java kontrollpanel?

Kontrollpanel -> Programmer (?) -> Java kontrollpanel

 

Slå på konsollen under avanserte instillinger i Java kontrollpanel.

 

Kjør "ipconfig /flushdns" i kommandolinje med administrator privilegier.

 

Test bankid på nytt og sjekk om konsollen gir noe hint om hva som er feil.

 

https://www.bankid.no/Hjelp-og-nyttige-verktoy/Nyttige-verktoy/Test-din-BankID/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Du kan også prøve å slette Temporary files i Java (fra kontrollpanel), ikke sikker på om disse slettes ved reinstall av Java.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...