Loomy Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Nettverkshub, W-Linx Ethernet 10BASE-T. 10 Mbps med 4 TP-tilkoblinger samt 1 STP uplink. Leveres med eliminator. Størr. 82x66x20 mm. Pris 329,- Lurer bare på om den hub'en duger. Skal ha den mellom NGT ruteren (Cisco) og 2 PCer. Prøver å få ting så billig som mulig. PS! Dette er vel alt jeg trenger for å få internett på begge PCene, right? (bortsett fra nettverkskort og kabler selvsagt) :wink: EDIT En ting til jeg lurer på.... Når dette er koblet sammen, forstår ruteren at det er 2 PCer slik at den gir 10.0.0.2 til den ene og 10.0.0.3 til den andre? Lenke til kommentar
enden Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 jada den duger. Pris? Det store minuset med den er at den kun støtter 10Mbps. Da kommer trafikk mellom maskinene dine til å gå litt sakte - det kommer til å ta laaange tid å kopiere en film f.eks... Datakjeden, nesten rett borti gata, har relativt billige 10/100 switcher Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Nettverkshub' date=' W-Linx Ethernet 10BASE-T. 10 Mbps med 4 TP-tilkoblinger samt 1 STP uplink. Leveres med eliminator. Størr. 82x66x20 mm. [[/quote'] Du burde kunne få en switch til samme pris så ekstremt billig er den ikke. Men den vil fungere utmerket til den bruken du tegner opp. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 Nettverkshub' date=' W-Linx Ethernet 10BASE-T. 10 Mbps med 4 TP-tilkoblinger samt 1 STP uplink. Leveres med eliminator. Størr. 82x66x20 mm. [[/quote'] Du burde kunne få en switch til samme pris så ekstremt billig er den ikke. Men den vil fungere utmerket til den bruken du tegner opp. Har lurt litt på om jeg skal satse på switch istedenfor. Får noen billige på komplett og flexi-data f.eks. Hvis jeg husker rett så sender hub'en "signalene" til begge PCene mens en switch kun sender det til den som spør etter de.. eller noe sånt Er det noe merkbar forbedring ved å velge switch med bare to PCer? Lenke til kommentar
JPT Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Skaff deg en switch, f.eks www.mpx.no finner du 5 ports switcher for under 300kr. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Er det noe merkbar forbedring ved å velge switch med bare to PCer? Nei, ikke for og dele ei NGT-linje, en switch er jo 100mb/s og denne er jo 10 så selvsagt vil en switch være mer "fremtidsrettet". Det jeg så på var prisen som ser litt høy ut tatt i betrakning at dette ikke akuratt er nyeste nytt for og si det på en pen måte. Skal du på clas og ikke gidder brydderi for en teoretisk ytelsesøkning så hadde jeg nok kjøpt den. Lenke til kommentar
JPT Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Med en 10/100mb switch vil du få 100mb mellom maskinene dine og det er ganske merkbar forskjelle på 10mb og 100mb når man overfører store filer mellom de. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Lol, den var stygg den hubben ass Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Det selges nesten ikke hubber lenger, derfor er den så dyr. Kjøp en switch i steden. Jeg fikk en 5 ports 100mbit switch på komplett for under 250,- og den funker helt greit. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 Hehe, den var ikke vakker nei Tror jeg satser på å kjøpe en switch fra flexi-data istedenfor Hva med denne? "Eksternt power" <-- hva skal det bety? :-? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 "Eksternt power" <-- hva skal det bety? :-? Det ligger jo ganske oppe idagen da.... Det er jo eksternt power på billigere utstyr, internt power er betraktelig mer praktisk i endel tilfeller. Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Det sier seg egentlig selv, at når du kan få en 10/100 Mbit switch til samme pris i hvilken som helst decent nettbutikk så blir denne hub'en et dårlig kjøp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 "Eksternt power" <-- hva skal det bety? :-? Det betyr at det er en strømadapter som gir strøm til svitsjen... En sånn svart klump som konverterer fra 220v til hva nå enn enheten den er koblet til skal ha... Har selv 3 CNet svitsjer som den du ser på (jeg har 8 porter, men de er ellers helt like), de fungerer helt ypperlig til hjemmenettverk og deling av ADSL... Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 Takk for svar folkens.. Har nå bestilt den switchen fra flexi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå