teigas123 Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 HeiHar til nå benyttet 2 skjermer for bildebehandling, og en xrite pro calibrator som jeg har kalibrert en billig dell skjerm som fulgte med en hjemme pc for noen år siden. Har til nå egentlig fungert helt ok. Nr 2 skjermen min tok i dag morges kveld. (bruker bare til å ha filer, andre program oppe osv).Så som dere sikkert skjønner må jeg ha en ny skjerm, og da kan jeg like greitt kjøpe en ny hovedskjerm:Har ikke så stor plass da dagens hovedskjerm er widescreen, så tenker max 24tommer, kanskje 22, 23 også.Så er spørsmålet hva bør en kjøpe ? Har sett på feks eizo color egde, men det blir for drøyt for en hobby fotograf i pris.Så de merkene jeg har hørt skal være ok for bildebehandling før er vel Eizo og Dell? Finnes det andre merker folk anbefaler?Dersom jeg skulle valgt mellom Dell Ultrasharp og Eizo FlexScan hva ville dere valgt? Og hva er egentlig forskjellen på alle modellene ? Kom gjerne med innspill og flere alternativ?Kan både eizo og dell skjermene kalibreres med xrite display pro kalibratoren min? Lenke til kommentar
tomme86 Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Er selv på utkikk etter skjerm. Leser på forum og masse tester på prad.de, anbefaler å ta en titt der for mer info om forskjellige skjermer. Dell sin u2413 ser veldig bra ut til prisen men den har sine svakheter. Eizo cx240 og Nec PA242w virker meget god men til en høyere pris. Nå kommer cx241, så mulig at cx240 faller i pris. Lenke til kommentar
teigas123 Skrevet 18. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2014 Den Eizo skjermen blir for dyr for mitt bruk. Men takk for innspill. Hvilke svakheter har https://www.komplett.no/dell-24-led-ultrasharp-u2413/777338#!tab:extra denne?Har du foresten peiling på hva som er forskjell på 2313 modellen og 2412 modellen? http://www.dustinhome.no/product/5010601425/dell-u2412m-ultrasharp-24-wide-tft-led-black/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå