annie Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Hei, Jeg har forferdelig støy på linja når jeg kobler opp (analogt modem) til Telenor internett. Det er så mye støy at jeg hører det. Jeg har lurt på om det er min telefonledning (mellom PC og vegg), men det rare er at det skjer bare i perioder. Nå som jeg snart får ADSL er jeg bekymret for at det kan være noe på linja, så jeg vil prøve å finne ut av feilkilder. I stad fikk jeg hastighet på 4 800 bps, og nå er den på 28 800 bps, hvilket trolig er det beste jeg kan håpe på i dag, med mindre støyen gir seg utpå dagen. Noen tanker? Vanligvis connecter jeg til 48 800 +- Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Hei, Jeg har forferdelig støy på linja når jeg kobler opp (analogt modem) til Telenor internett. Det er så mye støy at jeg hører det. Jeg har lurt på om det er min telefonledning (mellom PC og vegg), men det rare er at det skjer bare i perioder. Nå som jeg snart får ADSL er jeg bekymret for at det kan være noe på linja, så jeg vil prøve å finne ut av feilkilder. I stad fikk jeg hastighet på 4 800 bps, og nå er den på 28 800 bps, hvilket trolig er det beste jeg kan håpe på i dag, med mindre støyen gir seg utpå dagen. Noen tanker? Vanligvis connecter jeg til 48 800 +- Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Hei, Jeg har forferdelig støy på linja når jeg kobler opp (analogt modem) til Telenor internett. Det er så mye støy at jeg hører det. Jeg har lurt på om det er min telefonledning (mellom PC og vegg), men det rare er at det skjer bare i perioder. Støyen varierer ikke med været? har du koblet vekk alt fra linja for og utelukke feil på utstyr? Ring feilmeldinga på 145 og feilmeld det og be de ta en måling av linja, det er gratis. Lenke til kommentar
annie Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 Været er bra i dag, men ikke fullt så bra i går. Har fått dem til å måle mange ganger, og de finner ingen feil. Men det betyr fint lite, ettersom de aldri fant feilen på en annen linje jeg slet med for noen år siden. Måtte bytte modem, og da gikk det bra, selv om jeg aldri fikk oppkoblet på maks hastighet. Har ikke feilsøkt her hjemme enda. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Har ikke feilsøkt her hjemme enda. Det kan være et defekt modem eller elektrisk støy som kommer inn på linja via PC-en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå