Gå til innhold

Kernel 2.6.0-test8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, max.. Jeg har test4 på systemet mitt, men jeg får laste ned en test8 patch og kompilere den for det nye Gentoo systemet mitt nå :)

Laptopen hjemme kompilerer 2.4.22 akuratt nå (eller, er vel ferdig) som en egen sikkerhets kernel.. :) Jeg har også kompilert inn preemtive osv patchene slik at 2.4 kernelen min er litt raskere (for desktop og media bruk).. Så jeg gleder meg til å se hvordan patchene fungerer :) Må bare kompilere noen store programmer som XFree86, Gnome/KDE eller noe i den duren før jeg får testet det.. Uffda... :S

Men iiiik, jeg håper 2.6 vil være en rask rev i forhold.. Kanskje jeg burde kompilere en gammel 2.2 kjerne som 386 først for å så gå til en optimalisert 2.6 :D Dét hadde sikkert vært herlig :] Jaja, får prøve det en annen gang ;)

Lenke til kommentar
2.6 er endel kjappere enn 2.4 ja 8) Trenger bare bootsplash nå. :)

Jeg har også bootsplash patchen inn i 2.4 kernelen.. Kan denne brukes på 2.6? :p sikkert ikke, trenger ikke prøve..

Men uansett, jeg tror ikke 2.6 vil virke så mye raskere når jeg allerede har preemtive og den andre patchen jeg ikke husker kompilert inn i 2.4.22 kjerna mi. Disse to tingene er visst hvorfor 2.6 skal være så mye mer responsivt enn 2.4, men jeg har dem jo i 2.4!

Lenke til kommentar
2.6 er endel kjappere enn 2.4 ja 8) Trenger bare bootsplash nå. :)

Jeg har også bootsplash patchen inn i 2.4 kernelen.. Kan denne brukes på 2.6? :p sikkert ikke, trenger ikke prøve..

Men uansett, jeg tror ikke 2.6 vil virke så mye raskere når jeg allerede har preemtive og den andre patchen jeg ikke husker kompilert inn i 2.4.22 kjerna mi. Disse to tingene er visst hvorfor 2.6 skal være så mye mer responsivt enn 2.4, men jeg har dem jo i 2.4!

Preemptive og den andre patchen hjelper den, ja, men det er jo så vanvittig mye som er skrevet om i 2.6!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...