henrik_s Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 var inne på www.komplett.no for å sjekke priser på Radeon 9600XT då eg såg noen nye powercolor 9600XT kort: 128mb, Bravo 128MB og Bravo 256MB http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl hva er forkjellen på 128mb og Bravo 128? er ca 100 dyrere så eg går ut ifra att d er bedre går d ann å ta ein PSU fra ein gammal compaq og sette i ein annen PC. har ett chieftech micro tower[/url] Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 går d ann å ta ein PSU fra ein gammal compaq og sette i ein annen PC. har ett chieftech micro tower Spørs hvilken formfaktor strømforsyningen har. Hvis det er en såpass gammel compaq at det er AT forsyning, så går ikke det. Hvis du derimot har en ATX forsyning så går det nok greit. Det spørs også litt hvor stor den er. Noe særlig mindre enn 250W kan få problemer med ganske mye av dagens kjappeste hardware. Derimot, hvis du bygger en kontor-pc eller lignende kan du klare deg med en liten strømforsyning. (for øvrig har jeg ikke peil på de skjermkortene, men jeg er temmelig sikker på at min venn Google har!) btw: .. også! DrErling :wink: Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Forskjellen er at det dyreste skal være klokket til 760 Mhz på minne etter sigende,da ATI fikk kalde føtter da de så hvor raskt NV 5700 er. _____________________________________________________________ Power Color will have one more 9600XT bravo card with 128MB of memory, a 500MHz Chip and - magnificently - 760 MHz memory clock - 160 MHz faster than ATI's specification for all look-a-like Radeons. _____________________________________________________________ Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 går d ann å ta ein PSU fra ein gammal compaq og sette i ein annen PC. har ett chieftech micro tower Spørs hvilken formfaktor strømforsyningen har. Hvis det er en såpass gammel compaq at det er AT forsyning, så går ikke det. Hvis du derimot har en ATX forsyning så går det nok greit. Det spørs også litt hvor stor den er. Noe særlig mindre enn 250W kan få problemer med ganske mye av dagens kjappeste hardware. Derimot, hvis du bygger en kontor-pc eller lignende kan du klare deg med en liten strømforsyning. (for øvrig har jeg ikke peil på de skjermkortene, men jeg er temmelig sikker på at min venn Google har!) btw: .. også! DrErling :wink: seier d deg någe att den compaq'en er 450mhz 128mb ram og 30gb, er PSU'en ATX då? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Ja, da er den ATX. DrErling Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Compaq PSUen er mest sannsynlig ATX standard. En test på dette er om den har en av/på knapp bak. Har den ikke det, så må det være ATX, for de har soft-on funksjonalitet. Hvis den har en av/på knapp bak, så kan den likevel være av ATX typen... Jeg ville dog sterk fraråde deg til å bruke den, for den vil helt sikkert gi alt for lite effekt. Du vil i beste fall få et svært ustabilt system. En ny PSU koster ikke så mange hundre kroner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå