xibriz Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Jeg bare lurer på hva dere fikk som startbonus på bil nr. 2. Dette for å vite på om jeg fikk en bra eller middels OK deal. Jeg har 70% andre året på bil nr. 1, så da fikk jeg 50% på bil nr. 2. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Det høres greit ut det. Noen år siden sist jeg registrerte nytt uten å alt ha noe bonus fra annet kjøretøy, men jeg synes å huske jeg fikk 50%. Lenke til kommentar
toth Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 50% er standard(og maks) dersom du har 60% eller mer på første-bil. Lenke til kommentar
joka Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 hvis du har 70% på bil nr 1, så gir sparebank 1 forsikring 70% startbonus på bil nr 2 og 3 hvis du er LO medlem (LO favør) Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Forsikringsselskapene kan gi 70% på bil nummer 2. Det er bare å ringe inn og begynne å forhandle. 70% på bil nummer 2 er kjempe lett. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Forsikringsselskapene kan gi 70% på bil nummer 2. Det er bare å ringe inn og begynne å forhandle. 70% på bil nummer 2 er kjempe lett. Noen kan kanskje. Gjensidige har i alle fall maks 50 % uansett hva du har på andre kjøretøy, Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Hadde min bil via far min sin forsikring (altså "hans" andre bil), han fikk samme bonus som på 1. bil hos IF. Men så har han og avtale via firmaet sitt. Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Forsikringsselskapene kan gi 70% på bil nummer 2. Det er bare å ringe inn og begynne å forhandle. 70% på bil nummer 2 er kjempe lett. Noen kan kanskje. Gjensidige har i alle fall maks 50 % uansett hva du har på andre kjøretøy, Rart jeg fikk 70% fra start når jeg forsikret bil nummer 2 hos Gjensidige. Kanskje jeg får særbehandling siden jeg er så god kunde, ikke vet jeg. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Jeg prøvde i alle fall å diskutere meg til høyere bonus, og brukte at jeg er totalkunde og haralle forsikringene mine der. hjalp pent lite. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Tullball. Forsikringselskapene kan gi så mye eller lite bonus de vil. Er ikke noe lover og regler som sier noe 100%, bare normer. Jeg fikk full bonus på min første bil fordi jeg kranglet med banken (de tok jeg lånet, hadde konto i og gav med forsikring). Greit nok det er endel år siden, men det er ikke noe i lovverket som regulerer hvor mye bonus du skal ha. Jeg har alltid fått samme bonus på bil 2 som bil 1. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 18. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2014 Ok, nå vet jeg at det ikke var så bil som først antatt. På tide å bytte selskap Jeg byttet ca. hver 6. mnd for å få 70%, så nå må jeg vel bytte for å få 70 på nr. 2 også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå